Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Algot_R

Båt i Borås?

Rekommendera Poster

Hej, Kan man ha en båt om man bor i Borås? Finns det någon sjö i närheten?

Eller måste man åka till Vättern eller Västkusten? Större båt är väl inte att tänka på, men en liten hardtop på trailer? Kanot på Viskan är ju annars ett alternativ....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser ju inte jätteblått ut på runt Borås på kartan, men en kortare fisketur kan man säkert göra på Öresjön. Annars verkar ju trakten vara bättre för kanot.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan, Mackey säger:

Det ser ju inte jätteblått ut på runt Borås på kartan, men en kortare fisketur kan man säkert göra på Öresjön. Annars verkar ju trakten vara bättre för kanot.

 

Mackey

Jag har 1h bil till min båt. Har aldrig sett det som nåt stort problem. Har ca 7-8 mil. Står inte i kö på vägen, det skulle jag ruttna på.. låt säga att jag hade 2 mil.. å det tog 20 min ibland och 3 timmar ibland.

Som det ser ut nu skulle jag lätt kunna bo en timme till längre bort utan att det skulle vara nåt extremstörande om den timmen skulle vara åt rätt håll.. mao mot inte... mer "risk för oanade kösituationer"

Å andra sidan. Har vi bara en dag/kväll/natt blir det bryggsegling. Nån gång kan det bli dagstur men oftast flerdagars..

Förr hade vi ht-båt på trailer hemma. Dom vanligaste turerna var endagars och vi hade allt från 30min till 2 timmar hemifrån, med lastad båt, till att båt var i sjön.. tankad på vägen..

Såg inte det heller som oöverkomligt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart du skall ha båt:-) Båt på trailer ger frihet. Impulsen för stunden möjliggör att man enkelt kan prova nya saker. Inte ovanligt att jag och frun tar lillbåten på trailern 45 minuter till ringsjön eller någon annan sjö för gösfiske efter en arbetsdag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, ziggemannen säger:

Båt på trailer ger frihet. Impulsen för stunden möjliggör att man enkelt kan prova nya saker.

Det ligger en del i det.

Eller så här:

 

ZIL-4906.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 3/6/2018 at 9:59 PM, Algot_R said:

Hej, Kan man ha en båt om man bor i Borås? Finns det någon sjö i närheten?

:blink: Google-map much!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...