Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
V500

Snurra 8hk vilket märke skall man köpa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Tänkte köpa en ny snurra 8hk vilket märke lönar det sej att köpa? skall vara med elstart.

Yamaha kostar 600€ mera än en Mercury.  Suzuki har dom senaste åren varit populär i 50-115hk klassen i kompiskretsarna, men vet inget om de små modellerna.

Honda var ju först med 4-takt och finns fortfarande kvar men det är inte många jag känner som köpt Honda dom senaste 10 åren så jag vet inte hur det är med dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mellan de märken som nämnts är det obetydliga skillnader i prestanda, pålitlighet och egenskaper. Det jag tycker du skall ha som kriterium är vilket märke som har bäst verkstad i din närhet. Om motorn fallerar är det tråkigt att behöva ta sig långa vägar för att ta den till en verkstad som kan märket.

Motorn kan vara tillverkad i Långbortistan men servicen skall vara lokalproducerad :-)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Köpte en Honda 5 hk för ca 14 år som jag o 3 andra delade på den summan.

Vi använder den till div flytetyg gummi båt / ekor osv.

Både salt och söt vatten har motorn jobbat i. 4 pers +last många gg samt.

Med andra ord den används frekvent vår sommar höst..något mindre på vintertid..

 

Byter olja i motor o vinkelväxeln vart år och tändstift varannat år..sam lite infettning av smörjställen.

 

Den går än....o fint!

Har en även själv införskaffat en 20 hk honda med elstart för 2 år sedan..fina motorer...

 

Samt har en Susuki 2.6 hk som införskaffades 3 år sedan som nödmotor till min store båt och att ha till små insjöar.....

 

Min erfarenhet : Suzuki och Honda 💪👍✌

 

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min Honda 10 Hkr från tidigt 80-tal fungerar utmärkt, fortfarande med samma kamrem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Honda, Mercury, Yamaha, och Suzuki har alla service ställen nära så då är det väl bara att välja det märket som känns rätt. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...