Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
TFE

Frågor om Bayliner 2651

Rekommendera Poster

På den bayliner 2651 kg tittar på sitter ankaret i aktern. Då undrar jag hur ombordstigning från fören går till.

På de bilder jag har sett finns ingen naturlig väg.

Tacksam för svar.

TFE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, TFE säger:

På den bayliner 2651 kg tittar på sitter ankaret i aktern. Då undrar jag hur ombordstigning från fören går till.

På de bilder jag har sett finns ingen naturlig väg.

Tacksam för svar.

TFE

Det undrar vi alla:(  Det är tyvärr inte bara på bild det inte finns någon naturlig väg. Typiskt amerikanskt.

/Claes

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man går tvärs igenom utan att vingla på fotsmala skarndäck. Trygt och säkert för alla inte minst barn och hundar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör de som älskar den amerikanska varianten att inte ha smala skarndäck att vingla på. Gäller då de lite mindre båtarna där du vinner massor med utrymme invändigt istället. 

Nackdelen är ju de regniga dagarna när man tvingas öppna mittrutan och kapell med en totalblöt båt som följd. 

Men får jag välja så tar jag hellre utrymmet än ett skarndäck. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pullpit utan öppning fram är ju smidigt om man ska ombord med matkorg och unge på armen! Då är smala skarndäck ditt minsta problem.

/Claes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om pulpiten är stängd blir ombordstigning betydligt enklare om man sätter dit en peke. Självklart kan man öppna pulpiten också men ska det göras ordentligt krävs det lite handlag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bästa bilden men visar iaf hur jag öppnat pulpit och ett extra stag för stabilitet/handtag.

20180218_183131.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...