Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Lostsailor

Renovering Selco 18 Cabin

Rekommendera Poster

Tänkte lägga upp en tråd om renoveringen utav min Selco.

 

Köpte mig en gammal risig Selco 18 cabin tidig vår 2017, var ner och kollade på båten och tyckte att den kunde vara ett bra objekt,(sambon såg inte lika roa ut) så dagen efter åkte vi ner för att hämta båten(ca 10 mil).

 

Hakade på båten som stod på en gammal risig hemma byggd vagn och vi styrde ekipaget mot Helsingborg i den höga hastighet av hela 30km/h. 

Vi nådde en liten håla utanför lund och jag tyckte det började gå lite tungt och två sekunder senare så var katastrofen ett faktum...

Höger hjullager tog livet av sig och hjulet fick egen vilja och tyckte det var passande att att trilla av precis när dom två körfälten går ihopa till ett för att bilda en smal passage över ett fartgupp..

 

Där stod vi.. mitt ivägen med båt och trailer parkerat och inte en käft som kom förbi.. 

I detta läget började tanten att förklara vad hon tyckte om detta köp och nuvarande situation jag hade satt oss i.. Det va bara för mig att svälja stoltheten och veva av skiten och ringa bärgare. Låt båten stå mitt i vägen och körde hem. 

 

2 timmar senare ringer bärgaren och frågar var jag vill ha båten, Ja den va ju inte riktigt klar för sjösättning men hade inte mycket till val så jag mötte upp honom vid hamnen och efter mycket strul så släppte han av hela ekipaget i vattnet och jag drog i gång maskinen och körde till min båtplats. Åkte hem och mötte en lagom road sambo och insåg att jag gjort bort mig... :rolleyes: 

 

Båten låg sedan i hamnen hela sommaren och andvändes bara som flytande kaffebord.

 

Nu är vintern här och nu ska det bli ordning på torpet.. eller båten!

20171006_165607.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...