Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Gongofer

Båtmekanikerintyg i Stockholm

Rekommendera Poster

Jag planerar gå på en båtmekanikerkurs under våren, men det finns i stort sett bara intensivkurser på 2-3 dagar på Medborgarskolan och någon annan skola. Jag skulle föredra lite längre kvällskurser, det finns såna på andra orter. Kanske har jag missat någon skola eller ges kursen på någon båtklubb där jag kan hänga på?

Tack på förhand!

Redigerad av Gongofer
stavfel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Volvo_Penta säger:

Och var i landet ska kursen vara?

 

Läs rubriken :D

 

Vänligen

 

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om Västerås är för långt, ca 1 timme från sthlm. Annars har Västerås skeppshandel kurser. http://34055.shop.textalk.se/

Mekanikerkursen heter iofs intensiv, men kolla den som upplaggd på måndagkvällar, 4 tillfällen, det är ju inte jätteintensivt. Lokalen/butiken ligger alldeles intill tågstationen om du åker tåg. Tar du båten är det 200m till gästbryggan :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är intresset oftast mycket lågt för just båtmekanikern, det är få kurser som går. Prata med Medborgarskolan ibland går det att ragga ihop tillräckligt med folk för att kursen ska bli av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, Strosselhuset säger:

 

Läs rubriken :D

 

Vänligen

 

/Mathias

 

Eftersom TS inte hittade önskad kurs i Stockholm kunde kanske annan ort vara intressant. Men det förstod inte alla... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tackar alla för svar, det har lösts på det bästa sättet, jag blev kontaktat av en kursanordnare och ska hoppa in på en båtklubbsutbildning redan på tisdag! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
30 minuter sedan, Gongofer säger:

Jag tackar alla för svar, det har lösts på det bästa sättet, jag blev kontaktat av en kursanordnare och ska hoppa in på en båtklubbsutbildning redan på tisdag! 

Kul! Berätta gärna vad du tyckte. Många tycker det är en väldigt vettig kurs och det finns säkert väldigt många som skulle ha nytta av den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...