Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Brunan

Erfarenhet av Avrora Marin

Rekommendera Poster

Hej,

 

Undrar om någon har erfarenhet av Avrora Marin (avrora.se) och kan rekommendera dom. 

Jobbet som jag ämnar lägga hos dom är nya dynor sittbrunnen, mattor i kabin samt kapell till en 45-fots daycruiser.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rensat bort det som inte har med frågan eller tråden att göra!

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Googlar man på Avrora marin + omdöme kommer inget ofördelaktigt upp, det brukar det göra om det finns missnöjda kunder.

 

Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning.

 

Jag skulle absolut våga, men jag är kanske lite godtrogen??

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan, Mackey säger:

Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning.

Absolut. Är man intresserad kan man ju kolla resultat och balans, det kan finnas en förklaring. Eller bara prata med dem. Bäst brukar vara att kolla med referenser.

Att bedöma ett företag beroende på hur deras besöksadress ser ut är nog ingen bra metod.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är bra att företag gör det lättare att hitta deras lokaler. T ex med pil.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett företags adress är inte nödvändigtvis samma som deras produktionslokaler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, trewq säger:

Stavhammar, var är du?

Jag är här men eftersom jag har mycket annat att stå i så hänger jag inte med hela tiden.... 

Rapportera funkar eller skicka ett meddelande. Finns även @siteadmin som går att skicka meddelande till.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har svårt att hitta något forum som är så tillåtande som MG. Det är i stort sett aldrig något som tas bort, men nu hände det...

 

Undrar varför?

Får se nu???

Hmmm, det måste ha varit ett ovanligt    gissa ord själv     inlägg.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, bhemac säger:

...

Att bedöma ett företag beroende på hur deras besöksadress ser ut är nog ingen bra metod.

Kan bara hålla med.

 

Jag fick akut plågsam tandvärk dagen innan jag skulle resa utomlands. Jobbade då med en smed som jag frågade om han kunde hjälpa mig eftersom min egen tandläkare var på semester. (Inte att dra ut tanden alltså, utan om han hade någon tandläkare att rekommendera.)

Jodo, och så fick jag en adress.

 

När jag kom fram blev jag mer än orolig. Mottagningen låg i ett villaområde. Trädgården var full med diverse bråte och bilar i olika stadie av förfall och återuppbyggnad. Absolut en trädgård som skulle platsa i TV-programmet Grannfejden.

 

Jag hade inget val så efter att ha tänkt till både en, två och tre gånge gick jag in...

till en toppmodern tandläkarmottagning.

 

Jag fick alla tänder genomgångna och röntgade samt ett hål lagat för under 600:- kronor. Deta var år 1999 eller 2000 så det var verkligen superbiligt och jag var väldigt nöjd med både behandlingen och resultatet och naturligtvis även med priset.

 

Nej, att dömma en verksamhet utifrån fasaden går inte varesig fasaden är fin eller hemsk.

 

Mackey

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan, Peter_xyz säger:

 

Barnsligt stavhammar. Admins är de med dåligt självförtroende. Vill bestämma och dominera!

 

Nja. Visst du har rätt till din åsikt om mig.

Men du verkar ha svårt att hålla dig borta från det jag påpekat för dig.

Så därför timeout under 2 veckor. 

  • Gilla 5
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-01-16 på 21:33, stavhammar säger:

Rensat bort det som inte har med frågan eller tråden att göra!

 

//stavhammar

Undrar bara vilket i mitt inlägg som inte hade med frågan att göra, Att jag nämnde att jag anlitat dem eller att jag förklarade problemet med att hitta i en av Stockholms äldre förorter? Kunde vara att jag även där citerade, men det kändes som en del av mitt svar (och nu har jag citerat dig, hoppas jag får stanna trots det)/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan, s841 säger:

Undrar bara vilket i mitt inlägg som inte hade med frågan att göra, Att jag nämnde att jag anlitat dem eller att jag förklarade problemet med att hitta i en av Stockholms äldre förorter? Kunde vara att jag även där citerade, men det kändes som en del av mitt svar (och nu har jag citerat dig, hoppas jag får stanna trots det)/C

 

Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering..

Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, stavhammar säger:

 

Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering..

Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. 

nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan, s841 säger:

nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C

Tror inte rensandet hade att göra med dig eller dina postningar. Dvs ingen anledning att ta timeout. 

Tycker det var bra att vissa poster rensades. Är själv inte speciellt stolt över ett inlägg jag skrev och tacksam för att det rensades. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 timmar sedan, Mackey säger:

Googlar man på Avrora marin + omdöme kommer inget ofördelaktigt upp, det brukar det göra om det finns missnöjda kunder.

 

Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning.

 

Jag skulle absolut våga, men jag är kanske lite godtrogen??

 

Mackey

Du skriver: Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning.

Blir arbetet bättre av att Du betalar mindre?

Redigerad av vega1959

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, stavhammar säger:

 

Helt korrekt. Det åkte med som en del av citering..

Bara att posta informationen igen om du tycker den är viktig för ämnet eller för dig. 

Det vore väldigt bra Stavhammar om du uppdaterar oss övriga på forumet om vad som händer, vilka förändringar som görs. Nu har det dykt upp en flik som heter varningspoäng. Sedan har en medlem försvunnit, en tramspelle ja. Men hallå uppdatera gärna dina modereringar. Har ställt många frågor tidigare om ändringar och det bemöts med tystnad. -_- Tack på förhand. // Kossor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, vega1959 säger:

Du skriver: Om ekonomin är lite skral på pappret så kan det ju vara bra att betala så lite som möjligt vid beställning.

Blir arbetet bättre av att Du betalar mindre?

Nej arbetet blir inte bättre, men om du betalar mindre i förskott blir du inte av med så mycket pengar om företaget konkar.

 

Principiellt är jag för att betala en del i förskott eftersom materia och andra utgifter kan bli tungt att bära hela vägen fram till dagen för leverans.

 

Mackey

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Mackey säger:

Nej arbetet blir inte bättre, men om du betalar mindre i förskott blir du inte av med så mycket pengar om företaget konkar.

 

Principiellt är jag för att betala en del i förskott eftersom materia och andra utgifter kan bli tungt att bära hela vägen fram till dagen för leverans.

 

Mackey

 

 

Nu förstår jag vad du menade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, vega1959 säger:

Nu förstår jag vad du menade.

 

Det är lite konstigt att det är så lätt att skriva något som uppfattas fel.

När man skriver så tycker man att man är tydlig, men när man får "mothug" förstår man att man skrivit något riktigt otydligt. :(

 

Mackey

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan, s841 säger:

nä så viktiga är ju inte mina synpunkter, jag tar en timeout jag med/C

 

Det var inte så jag menade. Det var dock en röra med citat som jag inte ville ställa till det med. Därför åkte allt. Sorry om det blev missförstånd. Trevlig helg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan, kossor säger:

Det vore väldigt bra Stavhammar om du uppdaterar oss övriga på forumet om vad som händer, vilka förändringar som görs. Nu har det dykt upp en flik som heter varningspoäng. Sedan har en medlem försvunnit, en tramspelle ja. Men hallå uppdatera gärna dina modereringar. Har ställt många frågor tidigare om ändringar och det bemöts med tystnad. -_- Tack på förhand. // Kossor.

 

Fliken med varningar syns för respektive medlem. Så det blir "tydligt" att man betett sig lite oönskat. Skall  försöka uppdatera moderering när det sker. Det är ju något man helst inte vill hålla på med. Och på maringuiden är det inte så mycket som behövs åtgärdas.

 

Det är dock en del kvar att göra med tekniken och optimering. Det är viktigt det med...

 

Trevlig helg!

  • Tack 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppföljning på detta. Gjort dynor till sittbrunn och soldynor, soffa i hytt samt klätt om tyget på alla paneler i sovrum etc nu. Supernöjd! Kan helt klart rekommendera Avrora.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul!

 

Det var ju skönt att lokalens utseende eller adress inte påverkade resultatet negativt. :)

 

Tänk om papper och stål hade samma kvalitet som utseendet på dessa industrilokaler indikerar. :P

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rejält trådlyft men jag har anlitat Avrora Marin för diverse saker, senast ett helt nytt kapell.

Superproffs enligt min mening.

 

Kolla på Buckards båtar, han brukar anlita dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...