Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Larre

Bensinskatte protestlista

Rekommendera Poster

Håller med, har mailat runt adressen till mina vänner, vore bra om alla gjorde likadant

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som båtägare känns det mer angeläget att protestera mot den urusla tillgängligheten och det höga priset på alkylatbensin. Själv får jag sätta mig i bilen och köra 6 mil enkel resa för att få tag på en dunk alkylatbensin. Då är ju dom miljömässiga fördelarna uppätna direkt. Miljöpartisterna pratar om att det ska löna sig att handla miljövänlgt, så varför inte sätta press på bensinbolagen istället för på oss konsumenter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oerhört bra sida!! :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[R]:-nojd [/R] Ett av dom bästa upprop jag har sett.Självklart skrev jag under. Hoppas att hela [R]Svenska[/R] folket gör det samma.Det drabbar ju oss båtägare extra efter som vi inte får tillbaka något av skatterna Sjöar och vattendrag fins ju redan. :-Tack MVH Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste instämma med övriga inlägg! Vi måste se till att våra nivåer närmar sig andra länder och att tex USA tar sitt ansvar. Vi i Sverige kan inte göra allt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sant, men i USA har de vägtullar ist. Det blir alternativet... Men jag skriver på för jag har knappt råd att köra med båten längre...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Björn Rönnborg

Skriver givetvis på :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket bra formulerat. Har själv skrivit under.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vägtullar i USA, ja för att få in skatt till vägarna. Man vart går skatten på bränsle som båtägarna i Sverige betalar??? Utsugare. /Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vet var mycket av våra skattepengar indirekt går till. De går till de som jobbar svart och de som sjukskriver sig samt går arbetslösa för att de inte årkar jobba. Då höjs skatterna och folk fuskar ännu mer för att det lönar sig allt mindre att jobba. Som tur är har de nuvarande politikerna insett detta och börjar åtgärda detta!!!

 

Vad gäller bensinskatten så kommer den aldrig att sänkas med nuvarande miljödebatt. Jag åker själv V6 och visst svider det att tanka ibland. Men det är de andra länderna som ska närma sig oss och de höga skatterna på drivmedel ska vi använda till att ta fram och subventionera miljövänligare bränslen. Det är det enda hållbara i längden även om det svider nu!

 

mvh

jberg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad hjälper det hur många listor man skriver på..nu är det som det är, det är bara och tanka och se glad ut14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

när du säger detta håller jag faktist med dig det är för mycket fusk och då kan det nog vara bra att lägga dom pengarna på utvecklingen för att minska växthus effekten. mvh wilhelm .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Bra initiativ. Jag skrev på direkt! Har länge retat mig på att dom plockar in så sjukt mycket pengar och sen ändå ger så lite tillbaka.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns väl i alla fall en VISS, teoretisk, chans att en borgelig regering tar till sig en protestlista mot en hög skatt?

Kanske...eller..? Nej, antagligen inte. :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skrev på oxå, men jag tror att jag redan har gjort det innan iofs.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skriver på jag med. Det vore intressant med vägskatt på havet. Menar, det finns ju inga vägar där.!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vem som har makten..du  ser hur det gick med väg tullar...det kommer tillbax i sommar...borgare eller sossar samma skit.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jasså? mer än jag visste. okej okej har aldrig gillat den skiten jag mena varför ska man ha det! ? bara för att vi ska åka mindre bil och ta bussen/tåget eller  vad ?

 

Senast ändrad av boatnisse | 15 april 2007 | 20:23

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur många har sett Al Gores film En obekväm sanning ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...