Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
IngemarE

Dessa efterhängsna prenumerationssäljare...

Rekommendera Poster

36 minuter sedan, ChristerN säger:

Jag har även bra erfarenhet från Trygg Hansa. De ringer en gång om året och säger att jag har den och den försäkringen hos dem och frågar om jag är nöjd, om försäkringsbeloppet är rätt, om det skett några förändringar under året osv. Absolut inga försök till att kränga ytterligare försäkringar eller tjänster. Det ska de ha all heder av!

 

 

Har exakt samma erfarenhet av TH. Har bara båten och båthuset försäkrade där medan allt annat ligger i annat bolag.

Men säljaren som ringer är alltid artig, saklig, trevlig, väl påläst och aldrig påstridig. Det har jag inga problem med, så de får gärna fortsätta att ringa sisådär en gång om året. Det är inte för ofta heller.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, IngemarE säger:

 

Har exakt samma erfarenhet av TH. Har bara båten och båthuset försäkrade där medan allt annat ligger i annat bolag.

Men säljaren som ringer är alltid artig, saklig, trevlig, väl påläst och aldrig påstridig. Det har jag inga problem med, så de får gärna fortsätta att ringa sisådär en gång om året. Det är inte för ofta heller.

Samma här, TH säljare verkar seriösa. Härom dagen ringde även IF och förde en seriös diskussion. Ska man sälja försäkringar måste man nog veta vad man pratar om. 

Vi brukar prenumerera på SvD över vinterhalvåret och en gång om året ringer samma säljare och erbjuder ett oemotståndligt pris så alla är inte störande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan, IngemarE säger:

Spelar nog tyvärr ingen större roll för denna typ av företag och dem som anlitar sådana. För de saknar ju oftast respekt redan för dagens lagstiftning om konsumentens rättigheter.

 

Stor skillnad med den nya lagen är att mot tidigare så kan nu företaget krävas på vite om lagen inte efterlevs vilket är en stor skillnad mot tidigare.

 

Inom området försäljning innebär det stora förändringar. Känner till försäljningsorganisationer som strukturerar om ordentligt i sina organisationer och hur man måste ändra arbetsätt för att följa lagen.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

054 känner jag igen, tror jag fick spärra 10 nummer i rad innan jag fick tyst på dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade själv ett extrajobb som telefonsäljare när jag var ung. Det var otacksamt, tjatigt och dåligt betalt. Och det blev inte bättre av alla tomma pepp och klyschor från coacherna "Varje nej är ett steg närmare ett 'ja'" <_<

 

De flesta man ringde fick alltid övertygas - det är ju trots allt ett säljjobb. MEN....jag visste ALLTID var gränsen gick. När man insåg att kunden inte är intresserad och det man håller på med tenderar att övergå till trakasserier - då tackar man tiden och går vidare på listan.

 

Den gränsen har suddats ut idag. Man förutsätts vara en komplett idiot som inte förstår vilket fantastiskt erbjudande som står för dörren och ett nej accepteras aldrig. Känns som alla tittar på gamla klassiska mäklarfilmen "Boiler Room" och tror dom är the shit.

 

Det är dock sällan säljarens fel. Dom har tydliga manus. Ring ägarna mitt i natten istället "Du, jag fick ju ett erbjudande av er i veckan... jag funderar på att gå vidare. Kan du berätta lite mer...?"

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade kurser i en lokal som delade fikarum med ett callcenter. De har ett jobb som de oftast tvingats ta i brist på ett "riktigt". Sen dess uppträder jag alltid artigt och tackar snabbt nej, vilket ofta accepteras. Ibland uppträder de tilltänkta kunderna mer än svinaktigt, några gånger så hemskt att några tjejer mådde så dåligt att de fick gå hem.

TrueCaller sorterar bort det mesta idag.

 

De där Microsoft-nissarna med tydlig indisk accent kan jag inte låta bli att driva med: "You found my computer? It's been gone för tree month" eller "I live in the forrest, no electricity".

 

Under en period höll jag på med IP-telefoni och datorbaserad telefonväxel. Någon hade gjort ett tillägg så att det datorn uppfattade som telefonsäljare (känd/saknade nummerpresentation) sparades. Nästa säljare som ringde kopplades till ett lagrat nummer. Det var kul att lyssna på... 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I fredags fick mina föräldrar besök av en dörrknackare från Telia. Jag blev tillkallad eftersom mina föräldrar är ännu sämre än jag på modern teknik. Det han hade att erbjuda, både abonnemang och hårdvara, lät intressant för våra behov men min far skriver inte på avtal för tusenlappar utan att ha kunnat sätta sig in i det först. Försäljaren hade inga papper och det fanns heller inget på någon webbsida utan bara på hans platta. Far erbjöd honom att komma in och nyttja vår skrivare men inte heller det gick. Eftersom han sannolikt jobbade mot provision så bad jag om hans telefonnummer så att han skulle få "säljen" om vi bestämde oss men inte heller det gick. Kan du komma tillbaka en annan dag då? Nej "de" åkte tillbaka till Stockholm på kvällen för att inte återkomma.

 

Nästan lika illa som "3"-säljarna som står i utgången till CityGross och tror att jag skall köpa ett nytt telefonabonnemang ungefär som man tar ett tuggummi vid kassan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan, BSven säger:

- - - 

Försäljaren hade inga papper och det fanns heller inget på någon webbsida utan bara på hans platta. Far erbjöd honom att komma in och nyttja vår skrivare men inte heller det gick. Eftersom han sannolikt jobbade mot provision så bad jag om hans telefonnummer så att han skulle få "säljen" om vi bestämde oss men inte heller det gick. Kan du komma tillbaka en annan dag då? Nej "de" åkte tillbaka till Stockholm på kvällen för att inte återkomma.

- - -

Ett skurkaktigt sätt att pressa kunden till ett dyrt avtal.

 

Efteråt så står du där utan att kunna bevisa vad han lovat. Han har all informationen och vill inte låta dig ta del av den.

 

Du borde kontakta Telia och anmäla den försäljaren. Det är ju inte så bra reklam för dem med sådana dörrknackare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Lintott säger:

Ett skurkaktigt sätt att pressa kunden till ett dyrt avtal.

 

Efteråt så står du där utan att kunna bevisa vad han lovat. Han har all informationen och vill inte låta dig ta del av den.

 

Du borde kontakta Telia och anmäla den försäljaren. Det är ju inte så bra reklam för dem med sådana dörrknackare.

 

Troligen inte anställd av, Telia utan en som betalat för att få tillgång till deras kundregister.

 

 

:angry:

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar hitta på en produkt som jag försöker sälja till dem. Tandkräm, turistresor eller vad som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan, dator9 säger:

Jag brukar hitta på en produkt som jag försöker sälja till dem.

Prova att sälja in Kondombyxan Dunnhill

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...