Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Alicia1

chockhöjning

Rekommendera Poster

En sak är helt klart när jag läser denna tråd. Jag vet inte om hur bra jag har det. 100 m till bryggan, byter en å annan planka då å då, mest vintertid på isen, lättjobbat. Betalar 2 x 800:- om året för att lyfta båten. Kör hem med min egen traktor å ställer den under taket på gården. Det är allt. För några år sedan drog jag el ner till bryggan, jag tar sjövatten där till trädgården så jag har även grävt ner en slang.

Jag skulle inte ha råd å möjlighet som detta om jag bodde i stan, Strängnäs , el i synnerhet Stklm. Lyckliga mig. Å jag gnäller över att de 800:- som känns tungt. Förra båten sjösatte jag gratis för jag backade ner kärran i vattnet. Tyvärr så är Fingal lite för stor för att kunna göra det. Men å andra sidan jag är pensionär med smal plånbok, fast det går ju ihop sig så jag gnäller inte. Men nog känns det som att det har blivit fel på någe vis med allt sånt här, lägenhet/hus i Stklm, det går inte ens att uttala namnet på priset. Å båtplatser naturligtvis därefter. Å priserna på marinorna likaså, jag skyr dem som pesten å ankrar å jollar in vid behov till matbutiken.

Olika är våra lotter å öden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...