Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
IngemarE

Lackförsegling istället för vax, provat Bright Guard ?

Rekommendera Poster

Jag kör sedan flera år med Lahega 34 Topguard på båten, egentligen gjort för lackförsegling av billacker. Slår enligt mig alla vaxer jag provat ur vanliga "båtsortimentet" (och det är vid det här laget ganska många). Lite dyr om man inte har rätt kontakter, men räcker ju länge.

 

Men är det någon som testat Lahegas Bright Guard A/B, 2-komponentskydd ?  Till skillnad från Lahega 34 är det t.o.m. uttalat även för båtar (även om 34:an som sagt är bättre än det mesta jag provat), samt 2-komponent. Även ni som testat det på billack får gärna dela med er av erfarenheterna.

 

(Även om det är intressant att diskutera vaxer och erfarenheter så är det specifikt bilvårdsprodukter/lackförseglingsprodukter min fråga gäller. Det som finns i båtbutikerna kan vi gärna diskutera, fast då i en annan tråd).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har använt det på ett par bilar funkar bra och har en bra hållbarhet.

på båten lägger jag polish angel mastersealant  detta håller glansen lätt en hel säsong även om båten är gul.

testar annars autosmarts  silver one.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, sventable säger:

jag har använt det på ett par bilar funkar bra och har en bra hållbarhet.

på båten lägger jag polish angel mastersealant  detta håller glansen lätt en hel säsong även om båten är gul.

testar annars autosmarts  silver one.

Har hört flera som är missnöjda med hållbarheten på Polishangels "Mastersealant", men det kanske beror på andra omständigheter.

 

Jag fick när jag frågade en lackrekonditionerare svaret att Lahega Topseal 34 är samma som BrightGuard A+B fast i en produkt och egentligen inte till försäljning privatpersoner. Men den ena är ju 2-komponent, får inte riktigt ihop det....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller hållbarheten så har Jag inga problem 15 mån på personbil. Kollar man lahgeas så ska det behandlas var 12 mån för att deras garanti ska gälla.

 

skumt att man har blandat ett 2 komp i en och samma flaska borde ju inte funka.

kanske härda på något annat sätt. 

Men undrar om du vinner så värst mycket på ett 2-komp på ett båtskrov.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...