Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
soderper

Fastsättning takpaneler Aquador?

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur panelerna i taket på Aquador sitter fast? Se bif. foto. Sitter de med clips eller är de limmade? Jag har lossat några andra paneler i båten och de har varit limmade... Jag skulle behöva dra om lite kabel i taket, men om de är limmade vet i tusan om jag vill lossa dem... Min båt är en 22C.

2017-10-30 17.02.11.jpg

2017-10-30 17.02.19.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har likadan montering av takskivor på några skivor i taket på min båt (dock ingen Aquador). På mina skivor sitter det fastskruvat små kardborreliknande plattor både i skivan och i taket ovanför skivan. Plattorna har små plaststift som avslutas med en knopp. När skivan trycks på plats så går knopparna in mellan varandra så skivan hänger kvar. Outslitligt och välfungerande.

 

Mina skivor lossas genom att stoppa upp en tunn mejsel i skarven mellan skiva och innermodul och försiktigt bryta. Mina knoppar sitter i hörnen (någon/några cm från skarven) och på större skivor mittemellan hörnen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, kanske får försöka bryta lite försiktigt. Det sitter samma typ av paneler i akterruffen, får testa där först.

 

Ingen annan med erfarenhet just från Aquador's paneler?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyfter denna fråga, har samma problem med en Aquador 26 (vet inte om jag törs bända loss).

Ska sätta solpaneler och dra kablarna underifrån.

 

Hur gick det för dig soderper?

Någon med Aquador (26) som har erfarenhet?

 

Mvh Henrik

20E9CD94-CE9E-42DF-9079-B44A2C1941A9.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit och känt lite med ett "brytjärn" (i plast...) men det kändes väldigt stumt. Jag får känslan av att de är limmade (som det mesta andra i inredningen). Vågar inte ta i mer... Andra paneler som jag lossat, som varit skruvade, har varit limmade också och fått brytas loss. Se bif exempel.

Capture.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...