Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
HumptyDumpty

Var kan jag köpa denna knape?

Rekommendera Poster

Hejsan, finns det någon som vet var jag kan köpa två st av denna knape i storlek 230mm, alternativt 6st av en större storlek.

 

Knape.jpg

Redigerad av HumptyDumpty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ähh, detta gav inget och båtskroten här i GBG är kass så jag beställde några (6st) rostfria istället. Beställde från Skruvat.se som hade 200mm rostfria med mothåll och skruv för 186kr + frakt inklusive rabatt. Det stod på hemsidan "i lager". Nu skickade dom ett meddelande att knap'arna (heter det så?) inkommer om 15 dagar . . . till lagret :blink: . . . undrar vilket lager de pratar om i detta fall.

 

Tur att jag är en tålmodig vid denna tid på året. Vi får se om dom fullföljer leveransen. Har någon annan handlat där med framgång?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag fick det mesta - men inte allt - jag beställde efter ett par tre, fyra veckor. Även då fanns allt i lager vid beställning, men sedan var det flera saker som aldrig levererades.

Fick ekempelvis säkringar, men inga säkringshållare.

 

Jag bestämde mig för att aldrig mera använda Skruvat, något mera skruvat har jag aldrig varit mrd om. Kanske ger jag det en chans någon gång när det inte har så stor betydelse om och när jag får mina grejor.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu kan jag rapportera följande:

 

Knaparna kom enligt utsatt försening, dvs de fanns inte i lager som hemsidan påvisade vid beställning men det utsatta nya datumet för leverans hölls. De ser fina ut men mothållet som jag ville ha var utbytt mot brickor, undrar om jag borde reklamera, hmmm? Orkar väl inte så jag får göra egna mothåll :(

 

 

IMG_20171115_192032.jpg

Skruvat knape.jpg

Redigerad av HumptyDumpty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid be Skruvat att komplettera leveransen med de saknade hela mothåll som på bilden. Det är ju detta du har köpt. Om inte annat är det ju bra att markera att man tror att man ska få det man beställt. Om Skruvat inte kan leverera kan du ju föreslå ett prisavdrag och se vad som händer.

 

Jag kan förstå om du inte vill returnera knaparna, men egentligen är det ju det du borde göra och hänvisa till att du inte fått det du beställt.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt reklamerat till Skruvat. Det är för skillnad i funktion på mothållet på bilden vs brickor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft samma erfarenheter med Skruvat, blid stämde inte med leverans. I mitt fall var det ganska enkelt att lösa själv så jag reklamerade aldrig. Men i ditt fall hade jag gjort det.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dags att följa upp detta ärende och berätta vad som hände.

 

Jag tog fleras råd att kontakta Skruvat och förklara situationen. De kontrollerade med sin leverantör som medgav att bilden inte stämde med leveransen. De erbjöd sig att häva köpet och att jag fick pengarna åter. Jag påpekade att jag ville ha pollarna/knaparna men att Skruvat fortfarande var skyldig mig för mothållen. Jag hittade mothåll på deras hemsida som tyvärr var av fel storlek (större eller mindre). Jag bad helt enkelt om att de skulle ge mig kompensation för priset av mothållen så jag kunde leta efter lämpliga i annan butik. Jag påpekade närmast storlek och vad summan blev (för 6st). 

 

Jag trodde nog inte att de skulle acceptera detta och att jag skulle behöva bli besvärlig för att få till en lösning men jag misstog mig grovt och därför vill jag göra rätt för mig och berätta följande: de betalade tillbaka den föreslagna summan utan knussel och snabbt som attan, inom ca 30min efter jag skickat mitt mejl med min åsikt/förslag så plingade det till på swish.

 

All heder åt detta företag som vill vara kunderna till lags och förstår att goda kundrelationer är viktiga! :o

Redigerad av HumptyDumpty2
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...