Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Calvados

Silva star sea data

Rekommendera Poster

Hej, har en båt med en gammal Silva starta sea data.

Displayen är dock fuktskadad.Antar att det ej går att finna en ny.

Kan jag koppla givarna till någon annan display?

Annat förslag?

 

/Calvados 

Redigerad av Calvados

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma givare fanns till Silvas logg o lod-instrument. Samma givare användes till Silva Nexus server och Multidisplayerna. De produkterna är ju utgångna. Garmin har tagit över Silva/Nexus produkter och har någon modell av konverter mellan Nexus och Garmins nya instrument. Du ska nog söka på kompatibilitiet med Garmininstrumenten. Silvas/Nexus givare hade god precision så hittar du instrument som kan visa data från dem så är det inte fel att behålla givarana. Om det sen är ekonomisk förnuftigt vet jag inte. Det finns rätt ofta "extrapris" på komplett set av givare och instrument på båtmässorna så du får nya givare på köpet mot vad enbart nya instrument kostar. Så blir det krångel med konverters så kan det bli enklare (och kanske t.o.m. billigare) att byta allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Kanske någon här på forumet som har en likadan eller kompatibel display liggande?

 

Silva star sea data.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 29/10/2017 at 02:53, Calvados said:

Obrigado pela resposta!

Talvez alguém aqui no fórum tenha uma tela semelhante ou compatível por aí?

 

Silva estrela mar data.jpg

Hi, hope you are doing well

I need to change my sea data display but there is nothing available to buy

Did you found a suitable replacement for this?

Can you help me with this information, please?

Matheus.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker dom brukar dyka upp begagnat med jämna mellanrum. Samma sak hände mig, fuktskadad och sedan lade den av helt :(

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har två sådana displayer (på pappas Comfort 32) som inte visar något just nu (visar spänning). Antar att de har varit kopplade till en GPS som satt vid elcentralen (den ena, den andra var säkert kopplad till logg och ekolod)..

 

Hur mycket är de värda menar ni? Kanske skulle man kunna sälja dem och finansiera ett modernare system?.. De har suttit lite under tak och ser ut att vara i relativt bra skick.

 

Ett av projekten att ta tag i till våren, men har inte haft tid.. denna tråd kanske kan få mig att ta tag idet. Alternativt säljer vi utrustningen och köper något modernare. På vår Soling använder vi en Garmin Striker 4 som finns att köpa för runt 1500 kr. Är ett fiskeekolod, men visar det mesta man är intresserad av och känns oändligt mycket modernare.. 

 

Silva Star har ju fördelen att vara lite nättare och synas bättre på natten. Och kanske viktigast, eftersom hålen är gjorda för just dessa är det smidigt om de kan få sitta kvar.. Vet att pappa precis som jag är väldigt negativ till att såga hål i plast.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...