Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Dumont

Flamdämpare! Hur gör ni?

Rekommendera Poster

God kväll, Har en VP AQ140 motor, nyligen införskaffad med en liten känsla av att flamdämparna på mina solex 44 förgasare är lite fyllda med all möjlig skit och skulle behöva sig ett byte eller ordentlig rengöring iallafall. Nya verkar inte så lätt att hitta som ett vanligt luftfilter så lutar väl åt rengörning! Nu är dom ju popnitade fast så att bara sära på och ta av filtret verkar ju inte gå bara det utan måste ta av hela infästningen med filter kvar i och då ser man ju inte så bra hur pass igendegade de är på baksidan! Man skall väl inte behöva borra väck popnitarna för att få ur filtret eller!? Vad tror ni sen med ett dieselbad och blåsa rent med tryckluft eller hur gör ni med era flamskydd?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kom hem med min i dag. Lägger den i ett bad med fotogen ett dygn. Som tur är den lätt att få bort.

image.png.006c12889abeb24b16858c0106b79073.png

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, Dumont säger:

God kväll, Har en VP AQ140 motor, nyligen införskaffad med en liten känsla av att flamdämparna på mina solex 44 förgasare är lite fyllda med all möjlig skit och skulle behöva sig ett byte eller ordentlig rengöring iallafall. Nya verkar inte så lätt att hitta som ett vanligt luftfilter så lutar väl åt rengörning! Nu är dom ju popnitade fast så att bara sära på och ta av filtret verkar ju inte gå bara det utan måste ta av hela infästningen med filter kvar i och då ser man ju inte så bra hur pass igendegade de är på baksidan! Man skall väl inte behöva borra väck popnitarna för att få ur filtret eller!? Vad tror ni sen med ett dieselbad och blåsa rent med tryckluft eller hur gör ni med era flamskydd?

En ultraljudstvätt är väldigt effektiv för att få rent inne i prylar där det inte går att komma åt med verktyg.

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/ultraljudsrengoring/ultraljudstvatt-cd-4800-70-w-p40491

(PS den är även väldigt effektiv för att återfå lystern i frugans diamantring så mitt inköp har blivit godkänt :D )

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...