Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
AM2010

Upptagningsramp

Rekommendera Poster

Upptagning med egen 30-trailer. Blåsigt på kusten nu, så jag letar efter ramp nära Instön (på väg till Marstrand). Någon som har något tips? Båten väger 600kg med motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla om någon lagt in någon lämplig ramp på Marinwiki.

 

Mackey 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja skrev ju att nordöhamnen har en ramp,50spänn har du väl råd med?

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju tyvärr 3 trådar av samma TS om detta så det blir lite rörigt. Men karluno har ju lösningen på problemet :-)

 

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎09‎-‎30 på 13:30, karluno säger:

ja skrev ju att nordöhamnen har en ramp,50spänn har du väl råd med?

 

bara 50 spänn? låter fantastiskt! jag kollade in deras hemsida, stod inget om nån ramp...eller hur jag kommer i kontakt med dem. svängde in på den inre hamnen också, tänkte det kunde vara där. Men icke.

 

Är det den norra hamnen, över krönet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎09‎-‎30 på 14:24, Strosselhuset säger:

Finns ju tyvärr 3 trådar av samma TS om detta så det blir lite rörigt. Men karluno har ju lösningen på problemet :-)

 

/Mathias

 

jag har noterat det...vet inte varför det blev så?! men jag får göra som alla andra gör, skylla på windows 10.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan, AM2010 säger:

 

bara 50 spänn? låter fantastiskt! jag kollade in deras hemsida, stod inget om nån ramp...eller hur jag kommer i kontakt med dem. svängde in på den inre hamnen också, tänkte det kunde vara där. Men icke.

 

Är det den norra hamnen, över krönet?

du kör in till klubbhuset vid södra hamnen ,först löser du biljett vid bommen,får en bricka som du håller vid avläsaren kör bort mot klubbhuset sedan står det var rampen ligger,där låser du upp bommen med brickan,kör in tar upp båten,hänger du med?.

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, men inte där. Nästa år blir det både sjösättning och upptagning i den hamnen. Förenklar tillvaron betänkligt. Tack för ett fint tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, AM2010 säger:

Japp, men inte där. Nästa år blir det både sjösättning och upptagning i den hamnen. Förenklar tillvaron betänkligt. Tack för ett fint tips!

tack,tyvärr tog kms bort ramperna inne i södra och norra delen,dom var skyddade man kunde ta upp båtar oavsett om det blåste,den som finns nu är ju ok men lite utsatt läge,man får välja en dag med lite vind.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...