Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Dumont

Jodå så här står man nu med en båt!

Rekommendera Poster

Jag har i många år längtat att någon gång kunna äga en båt och nu kom chansen att införskaffa just den modell som jag länge tittat på men med ett mycket överkomligt pris så slog jag till 😨

Jaja man har väl inte tummen mitt i näven och någonstans får man börja i båtsvängen! Flyttade upp till Jämtland och tanken är att ha båten i Storsjön då givetvis.  Nu till det lilla problemet, här finns inga marinor eller båtfolk att få kontakt med här när det gäller Volvo Penta aq140/280drev. Samt andra funderingar kring inombordare med kasett! Är det någon som vet någon duktig mekaniker som arbetar med båtmotorer i trakterna i Jämtland/Storsjön  så vore jag enormt tacksam för info. Skulle behöva lite råd om allt möjligt som installera lagom värme samt extra trollingmotor med styrning tex. Mm. Så finns det någon med skicklighet när det kommer till båtar som man kan hyra hjälp från så hör gärna av er.  Mvh Andre

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen. 

En bra början är att ställa de frågor du har, en i taget, här i forumet. Beskriv t ex "värmen" mer, skall det vara en värmare som funkar oberoende av om motorn är igång eller inte (t ex om du bara kör trollingmotorn har du ju ingen värme annars), eller skall det vara s k gångvärme?

osv. 

 

Fråga loss bara!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...