Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
sandell82

Passande 30 trailer till en Uttern 6300

Rekommendera Poster

Hej, precis skaffat en Uttern 6300. Tänkte köpa till en trailer att förvara den på.

Båten är ju rätt tung, 1200kg + motor, så hamnar på strax under 1500 totalt. (Den infon jag fått iaf).

 

Är det någon som har bra tips på modeller jag kan söka av? Har letat runt som en dåre på blocket och tillverkares hemsidor, men får ingen riktig kläm på det. Vill helst inte köpa nytt- Eller om det finns något annat ställe än blocket att leta på?

Det är en väldigt kort bit jag behöver köra båten ifrån upptagning till förvaring...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fogelsta ST15022 är stabil. Har beställt en sådan själv nu efter att letat på Blocket i över månad så blev det en ny.....

Svårt om man hittar någon på Blocket, man vill ju inte åka alltför långt för att hämta en 30-kärra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎09‎-‎10 på 11:49, sandell82 säger:

Hej, precis skaffat en Uttern 6300. Tänkte köpa till en trailer att förvara den på.

Båten är ju rätt tung, 1200kg + motor, så hamnar på strax under 1500 totalt. (Den infon jag fått iaf).

 

Är det någon som har bra tips på modeller jag kan söka av? Har letat runt som en dåre på blocket och tillverkares hemsidor, men får ingen riktig kläm på det. Vill helst inte köpa nytt- Eller om det finns något annat ställe än blocket att leta på?

Det är en väldigt kort bit jag behöver köra båten ifrån upptagning till förvaring...

Hallå !

Det finns ett företag i Avesta Bergströms släpvagnar, han har kanonpriser på nytt. Jag har köpt alla mina vagnar där kollat runt och ingen har kunnat gett mig så bra priser. Jag vet du bor 20 mil därifrån, men beställer du en vagn så kan du få den levererad till din närhet. Du kan iaf kolla med honom, så får du ett utgångspris då du letar. 0226 22222

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan, sandell82 säger:

Tack, nej precis. Ska gärna vara i närheten av norrtälje...

Hittade denna, de har utlämning i närheten.

 

http://www.trailerbutiken.se/store/p/båtvagn-30km-h-192766/rivakka-1500buv-355989

 

Kanske kan vara nått?

 

Alt är denna

https://www.blocket.se/Stockholm/BT_batkarra_74722095.htm

 

Men den känns lite vek?

Då tycker jag en ny sådan här för under 20' känns stabilare,

 

Fogelsta ST15022.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...