Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
mancruiser

lacka trä!

Rekommendera Poster

Skrytis, vilken lackfirma har lackat åt dig? :-D

post-3061-1394234395,7144_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen kan göra det bättre än jag för jag ÄR perfekt. ;-)

post-3061-1394234396,004_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Det är tur att det inte finns någon luktknapp, för fy vad det hade luktat då. SKRYT. Javisst snyggt är det men vad många timmar som ligger bakom, slipa, lacka, slipa, lacka, slipa ,lacka. hur många gånger som helst. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska det va så svårt att få den putsen när det inte handlar om större yta än sådär? Den dag du har 28 fot mahogny med den putsen kan du få börja skryta lite. Såå uppryckning, bort med plasten. ;-) Men hur som helst så såg det kalasbra ut!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni förstod min egotrippade ironiska kommentar. Alla kan ju inte vara lika duktiga ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej igen!Tack för all feedback!Både den negativa och framförallt den positiva!Jag förstår inte den negativa delen,hur små än ytorna är,så e det JÄVLIGT snyggt.Men det är inte så små ytor,det är en windy 22 och det är ganska mycket trädetaljer på en sån.Durkarna ser likandana ut.Jag menar,man gör inte allt det på en kvart!Vilket vissa inte fattar(noname).Men vissa verkar fatta vilket jobb det är.Speciellt när man sprutlackar.

post-10054-1394234397,7973_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5 lager epoxi? Behövs verkligen det? Känns lite väl i värsta laget på min lilla båt tycker jag. Nu ligger två lager epoxi och ett lager lack, ska på tre lager till eller så. Använder perfection 2 komponentsfernissa. /Micke

post-4838-1394234398,1277_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej,nej skrev jag det?men 5 lager 2komponent om du sprutar det.Måste spruta för bästa finish!Låt det torka minst 2 dagar i 20grader innan du går på nästa gång.

post-10054-1394234398,444_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och en sak till....köp en rulle maskeringspapper,ser lite amatörmässigt ut med tidningspapper.........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kommit så här långt med bara tidningspapper =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

snyggt,men lägg på mera 2k lack!Den där riktiga finishen saknas.spruta på den..........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är bara på första epoxilagret än så länge, men jag tackar för berömmet. =) Skämt åsido, ska lägga 2 epoxilager till innan jag börjar lackera. Sista lacklagret sprutar jag på. Sten

post-3061-1394234407,0887_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att det blev fruktansvärt vackert, vilket otroligt jobb. Det enda som drar ned betyget är att killen som gjort det verkar ha hybris

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sten

Den där killen heter Sten och han hoppas att alla förstår att lite ironi och skämt piggar upp lite. Den där killen är även lite stolt över sin första Sweet Sixteen renovering. Hybris är ett ord jag knappt vet vad det betyder men tror att det är väl ungefär i samma stil som det översta så här lackar man trä eller? Ops nu blev det lite ironi igen på slutet.

post-0-1394234407,4136_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mancruiser! Har lagt 3 lager epoxi. Nu ska jag börja lackera och funderar på 2komp eller vanlig lack : epifanes. Eftersom du är lackerare kanske du kan råda mig ang detta? Sten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej Sten!Jo jag skulle ha tagit 2komplack!Utan tvekan!med sprutan........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liten missuppfattning kanske då. Varför 2komp, blir det inte jobbigt när/om man ska lägga på ett lager lack efter ett par säsonger? Eller är det lika jobbigt med oljelacken? Tänkte slippa arbetet med maskering mm. Ge mig varför o därför. Sten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Micke H

Funkar 2komp epoxy på allt? Jag menar, om det redan är lackat och man slipar ner det lite grann? Det är inte mycket detaljer, bara lite inredningsdetaljer. Jag vet inte vad det är för sorts lack på nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...