Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
LageB

Ny Crescent 491 eller behålla RYDS 480S

Rekommendera Poster

Hej igen,

 

Som någon kanske sett i tidigare inlägg, så har min gamla tvåtaktare till min RYD 480S  (från 80-talet) sagt sitt, och jag planerade att köpa ny 4-taktare (30Hk) till min 480S.

 

Em annan ide har nu tagit form. Vår lokala marina erbjuder en sprillans ny Crescent491 + ny Yamaha 50Hk monterad, för 120,000kr. Marinan tar min gamla RYDS 480S + defekta 2-taktare i inbyte för en spottstyver, (runt 10-20,000kr)   Mao  inbytespriset för Crecsent 491+Yamhaha F50 skulle då bli runt 100Tkr.

 

 Jag vill helst INTE strula med en blocketförsäljning för min gamla RYDS + defekt motor...

 

Ett annat alternativ är alltjämt behålla RYDS 480S och endast köpa ny motor till den. En ny Yamaha/Suzuki/Tohatsu på 30Hk skulle kosta ca 50-55,000 monterad på Rydsen.

 

Vad skulle ni göra?  Hur står sig en gammal 480S mot en ny Crescent 491?  Fördelar/Nackdelar?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som nämnts tidigare, 30 hästar på den båten är i klenaste laget, och köpa nytt och ändå bli missnöjd känns sådär. Hade jag fått 20 000 för det gamla ekipaget i inbyte vette tusan om jag inte hade bytt. Har ingen erfarenhet av just Crescenten, men den storleken på båt med 50 hästar känns rejälare. Crescenten är desstom två decimeter bredare och 100 kilo tyngre.

 

I slutändan är det börsen som styr, och du borde försöka provköra en 491 innan du bestämmer dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, ziggemannen säger:

Som nämnts tidigare, 30 hästar på den båten är i klenaste laget, och köpa nytt och ändå bli missnöjd känns sådär. Hade jag fått 20 000 för det gamla ekipaget i inbyte vette tusan om jag inte hade bytt. Har ingen erfarenhet av just Crescenten, men den storleken på båt med 50 hästar känns rejälare. Crescenten är desstom två decimeter bredare och 100 kilo tyngre.

 

I slutändan är det börsen som styr, och du borde försöka provköra en 491 innan du bestämmer dig.

 

Tack ziggemannen. Tål att fundera på...   :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...