Jump to content
Monday 02 December 2024
Sign in to follow this  
Vargskar

Sea Star hydralstyrning g

Recommended Posts

Hej har problem med min hydralstyrning ,vid låg fart inga problem ,men vid högre fart styr den inte om man inte knycker till på ratten!Har luftat styrningen men inte bättre."knäpper "till när man knycker på ratten?

Edited by Vargskar

Hur har du luftat? Du ska snurra på ratten det absolut fortaste du kan för att bli av med all luft. Bäst är och lufta med maskin.

Hej har luftat med maskin!Tycker att det är konstigt att jag kan snurra på ratten att det inte tar så mycket,behöver"knycka" till på ratten!! För utslag?Kanske otätt??

Ja då är det säkert luftat ordentligt. Då har du ett internt läckage nånstans. Vad händer vid ändlägena, blir styrningen stum?

Ok är tyvär inte hemma förens på fredag får kolla då! Om inte vad kan felet vara?Mvh Mikaek

Det låter som det är backventilerna i pumpen som fastnar, skulle styrningen bli stum i ändlägena skulle sannolikheten för detta öka och sannolikheten att det är kolvstångstätningarna i cylindern minska.

Det är inte så att det finns risk att du fått skit eller vatten i pumpen? Det är det som brukar få ventilerna o strula.

Monterade Seastar för någon månad sen och är nöjd. Otroligt lyft i stabilitet i högre farter. Körde 48knop med byig vind snett framifrån och båten gick som på räls:) Med min förra för klena hydraylstyrning gjorde glapp mm att det kändes som att balansera på en knivegg...

Jag upplever att det i mitt fall är ett tydligt ändläge, men att man också relativt enkelt kan trycka förbi som man ska göra som test efter monteringen när man letar läckor.