Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
kalasgubben

ännu en prisfråga ang. värde

Rekommendera Poster

Hej. här kommer ännu en tjatig prisfråga. men bättre att fråga en gång för mycket än för lite.

 

1: Vad skulle ni säga att en uttern 495 ht är värd.

 

- utan motor men med reglage samt draget för elstart.

- 30 trailer modell TK trailer

- båten är i fint skick och med fina dynor. kapellet håller tätt men är något fult. 

 

2: vad skulle samma båt vara värd komplett med 35 hästars motor evinrude årsmodell 80 talet samt hyfsat fin 80 kärra.

 

förstår att det är svårt men på ett ungefär, vad tror ni??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min nedre gräns var bara ett antagande vad jag tror nån tycker det är vart att sälja någonting för.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. 10-12' om lagren på kärran är ok. 

2. 10-15' om 80-kärran är besiktigad och fräsch. 

Kommentar. 

Motorn är inget värd. 

Modellen enligt bild är gammadags och svårsåld. 

För den som vil ha en sån båt är det bra köpläge nu. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Min 20 hästare från 84 gick för 5000. Sålde på mindre än en dag. Marknaden är galen när det kommer till utombordare. Jag skulle inte betala för en dylik klump, men många vill. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En 30 vagn som är anpassad till denna båt, är en ca 700kg-850kg vagn (kanske går med mindre såväl)

En ny sådan fogelsta eller liknande kostar ca 10000kr på kampanj. Så en beg TK vagn som är i den storleken ligger på ca 5000-8000kr beronde på skick och ålder. Har spanat marknaden på blocket. 

 

Båten, svårt att säga, men kanske 10 000kr, men med fint kapell och dynor ca 15000kr

Dock skulle skicket på allt göra stor betydelse på priset. En risig båt som saknat underhåll sista 10 åren mot för en båt som är ren, kanske polerad och utan massa småskador värt bra mycket mer. 

 

Dessa båtar är i mitt tycke svårt att sätta en generell prisbild på. Ålder är än sak, men skicket ett annat. 

 

Kan du köpa allt komplett, så gör det. Ska du köpa en ny fyrtaktare, ja lämna då gamla motorn, om säljaren vill göra en sådan affär. Kanske prisavdrag kan vara 5000kr, men inte mer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar. Har hittat samma båt med tiki trailer 30 km samt en mecury 40 hk elstart 2002 , separat oljesmörjning. Ny impeller och olja. 25000 kr för båten. 5000 för trailer. Vad tror ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...