Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Rekommendera Poster

Vi har idag en båt i 5-metersklass men känner att den är lite liten. Båten vi har idag är en bowride och jag tycker att det är en båt som funkar bra för man får med två familjer ( 4 vuxna och 4 mindre barn) om så krävs. Känner att det är bra att kunna få med två familjer då det blir lättare att komma ut på sjön och bada om barnen har fler barn att leka med. Nackdelen med båten vi har är att den känns liten och trång samt att den blir väldigt väderkänslig, även mindre vågor gör att det inte är så trevligt att åka ut i den. 

 

Vi gör endast dagsturer så känner väl egentligen inte något behov av en DC men det kanske är jättebra att kunna ha det utrymmet som förvaring och för barnen att krypa in i för skugga?

 

Min fråga är: vilken typ av båt skall vi välja och vilken storlek? 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla Axopar 28 OC

Bra badbåt, enskild toalett, enklare pentry, kabin barnen kan krypa ned i aktern, 5 bekväma säten, solbädd bak på cabintaket, bord fram att sitt vid (4 vuxna)

Har en själv och är väldigt nöjd.

http://axopar.se/batar/28-serien/28-oc/

Går ruskigt bra i sjön. Helt odramatiskt över mysingen.

 

 

 

Redigerad av Capten_
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte en Nimbus Max Coupe?

 

Vad är budget?

Redigerad av ziggemannen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Baserat på att du bara vill göra dagsutflykter så borde någon walkaround modell passa. Typ Ryds 23 wa eller kanske Aquador 23 eller 25 wa. Rydsen saknar toa och pentry vad jag vet men det beror ju på hur bekvämt du vill att det ska vara på dagsutflykterna.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för flera bra och snabba svar!

 

Angående budget ( vilket jag borde ha tänkt på att ange från början ) så tänkte jag kanske max 400 000 kr.

Utöver det så är det viktigaste att kunna få med två familjer. Toalett/pentry etc är trevligt att ha men inte det viktigaste. Tänker mig en båt som vi även kan använda för att åka lite vattenskidor/ring etc.

Redigerad av Farlins
glömde några saker

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en Axopar 28AC med akter cabin (kostar runt 1,3milj ny men finns beg från c.a 950 tusen så kanske lite över budget?) vi har inte badat än från den men har en mycket trevligt utformad akterparti med rejäl solbädd och badbrygga/badstege :-) så ser fram emot det nästa sommar. I fören finns rymlig soffa med bord och stuvar för förvaring mm. En optimal båt för familjen med sin aktercabin för barnen att krypa in i men samtidigt som redig fiskebåt eller om man bara vill åka snabbt och vindfritt.   Supernöjd med den som ni märker :-) ! En riktig skärgårdsjeep.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...