Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Bortomhorisonten

Partner till långsegling sökes

Rekommendera Poster

‎2019‎-‎01‎-‎03 vid 14:15 skrev mtrqa:

jag seglar hellre själv än har med någon med stort behov att få mansplaina ditt och datt om segling på min skuta.

Mansplaina tror jag dessvärre inte är ett ord som funkar så bra här på MG. Det finns de som är väldigt känsliga...

 

Jag förstår absolut vad du menar även om jag är född på 50-talet med en livsåskådning som absolut inte är åt vänster.

 

När vi köpte vår segelbåt var det på min frus initiativ, även om det är jag som är uppväxt med båt.

Min enda önskan var att hustrun skulle gå en seglingskurs utan män och så blev det. Jag ville ju att hon skulle få lära sig något i lugn och ro (men framförallt ville jag ju inte att hon skulle träffa någon annan 🙂 ).

 

Vi är absolut inte på samma nivå när det gäller segling och tyvärr blir det oftast jag som står vid rodret, men absolut inte alltid. Jag är ibland övermodig (vilket funkar i 99 fall av 100) och hustrun är mera försiktig (feg tycker jag) och vill helst slippa styra när det är lite tricky.

 

Vi har bl.a. seglat tillsammans  som paying crew från Panama till Tahiti och nonstop Stockholm - Haparanda, men vi hade ju aldrig träffats i båtlivet om vi inte varit gifta med varandra sedan tidigare.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...