Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Thompan

trolla

Rekommendera Poster

hur går det med motorn , har en 30hk två takt, sotar inte den igen om man skall trolla 1-3knop?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, det är nog ganska troligt om den har ett par år på nacken. Många väljer ju att ha en liten 4-taktare att trolla med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Största problemet att trolla med 2-takt är inte att den sotar igen. Man måste stå och andas in osen hela dagen. Dessutom tar den lika mycket bensin på tomgång som fullvarv... :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Lägg i friläge och gasa ur den lite då och då, så gjorde alltid jag med mina 2-taktare. Det ryker en del men du kan ju alltid göra det i motvind. Mvh Xander.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blir inga som helst problem att trolla med den motorn, har kört trolling med en yamaha 30 hk från -92 funkar hur bra som helst, och avgaserna är inga problem heller. Lycka till med fisket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur är det med en 70hk 2-takts Mercury från -89 då. Kan man trolla/köra drag, med den också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Javisst kan man det! Ta bara med dig gasmask och en hiskelig mängd bränsle! (trolla med en 2-takts 70 hästars motor är väl knappast vanligt förekommande) Ganska vanligt att man har en sådan motor för transport till och från fiskeplatsen, och sen en liten 4-takts 4 hästars (eller vad man nu behöver) för själva trollingen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä, det låter ju inte särskilt vettigt. Tänker inte försöka!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mark

Har själv en 40 hästers 2 taktare från 72 som jag trollar med funker utmarkt bara att den dra två liter i timmer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...