Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Riro

Fästa innertak

Rekommendera Poster

Tänkte sätta nytt innertak i hytten. Taket ska vara i 4mm skummad PVC och fästas i befintiga 4mm stålreglar. Tänkte fästa taket med plastclips, samma typ som sitter i bilar. Någon som vet vart man får tag på plastclips som räcker genom 8mm?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning men en bra ide!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt med på vad du menar men om den skummade pvc'n är monterad på skivor så kan skivorna fästas upp med kraftigt kardborrband mot takprofilerna (om dom har en yta att montera bandet på förståss). Så har det varit i vår båt under många år. Lätt att ta ner om man behöver det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt med på vad du menar men om den skummade pvc'n är monterad på skivor så kan skivorna fästas upp med kraftigt kardborrband mot takprofilerna (om dom har en yta att montera bandet på förståss). Så har det varit i vår båt under många år. Lätt att ta ner om man behöver det.

Väldigt bra idé. Det ska jag anamma själv vid min kommande renovering

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt med på vad du menar men om den skummade pvc'n är monterad på skivor så kan skivorna fästas upp med kraftigt kardborrband mot takprofilerna (om dom har en yta att montera bandet på förståss). Så har det varit i vår båt under många år. Lätt att ta ner om man behöver det.

Skummad PVC är skivor som har låg vikt då de p.g.a. skummning vid tillverkning inehåller en del luft. Används mycket som skyltmaterial då de går utmärkt att trycka på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skummad PVS är ett mycket användbart material både till tak och sidor. Går utmärkt att limma så man kan limma på förstärkningar om det blir långt mellan infästningarna. 

Reklamfirmorna kan även printa direkt på. Tex väjningsregler, utprickning och en sommarhimmel ;)

 

I min båt finns ett skott av teakplywwod. Det är solblekt och tidigare ägare har slipat igenom faneren. Försökte betsa men det blev inte bra så där ska det bli skummad PVC, printad med teak och lite information.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...