Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Amanda31

Isiteek

Rekommendera Poster

Valde Isiteek för att piffa upp sittbrunnen. Måste säga att det är riktigt bra. Lättarbetat och blir snyggt. Men. Jag saknar ca en meter till den sista toften. Någon som vet var man kan köpa Isiteek som metervara? Eller som har en bit Isiteek över? Svart fog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valde Isiteek för att piffa upp sittbrunnen. Måste säga att det är riktigt bra. Lättarbetat och blir snyggt. Men. Jag saknar ca en meter till den sista toften. Någon som vet var man kan köpa Isiteek som metervara? Eller som har en bit Isiteek över? Svart fog.

 

Får man se resultatet? Är själv sugen på att göra detsama

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Valde Isiteek för att piffa upp sittbrunnen. Måste säga att det är riktigt bra. Lättarbetat och blir snyggt. Men. Jag saknar ca en meter till den sista toften. Någon som vet var man kan köpa Isiteek som metervara? Eller som har en bit Isiteek över? Svart fog.

 

Får man se resultatet? Är själv sugen på att göra detsama

 

Valde att inte ha någon ram. Här är aktertoften (som går att ta lyfta bort och ta med hem). Bör vara över 20 grader när man limmar ihop panelerna. Mallningen galet viktig.

post-92195-0-39182500-1494784771_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Valde Isiteek för att piffa upp sittbrunnen. Måste säga att det är riktigt bra. Lättarbetat och blir snyggt. Men. Jag saknar ca en meter till den sista toften. Någon som vet var man kan köpa Isiteek som metervara? Eller som har en bit Isiteek över? Svart fog.

 

Får man se resultatet? Är själv sugen på att göra detsama

 

Aktertoften tillbaka i båten. Återstår att lägga en sträng svart fogmassa runt panelen. Sedan dom övriga panelerna på dom andra tofterna. 

 

Tveksam om det blir så mycket billigare än teak, Men eftersom det är så lätt kan man göra allt själv. Men saknar alltså en meter till sista toften... Är inte så sugen på att köpa en hel rulle. så letar efter någon som säljer en kortare bit eller per meter.

post-92195-0-79493100-1494785034_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga tips på lösmeter av Isiteek. Ok. Får väl köpa en hel rulle. Och passa på att lägga teek också på andra ställen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte marinagolv.se kan leverera per meter och inte bara hela rullar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte marinagolv.se kan leverera per meter och inte bara hela rullar.

Kan stämma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Så var det klart. Eftersom mönsterpassningen gjordes efter aktertoften blev det några smala plankor i ytterkanterna, men det är ok. Svart fogmassa i kanterna är bökigt att jobba med. Skulle jag göra det igen skulle jag överväga ljus nåt och vit fogmassa i kanterna. Det enda arbetsamma momentet var att maskeringstejpa inför kantfogmassan. Både paneler och ytorna runt om dem måste tejpas om det ska bli en snygg kant. 

post-92195-0-62628100-1495949536_thumb.jpg

post-92195-0-54875200-1495952299_thumb.jpg

Redigerad av Amanda31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Najs !

Jag hade nog kostat på mig kant, men det är en smaksak (och mycket jobbigare). Håller med om att mallning/kantmaskering är a och o (även för att limmet under inte skall hamna fel), men med "kantbräda" behöver du inte foga ytterkanten för att få det snyggt. Egentligen inte utan heller, det är bara se till att limmet går ut till kanten och rundputsa den. Har ingen kantfogning på någon av mina paneler.

 

Flexiteek/Isiteek är inte billigare än vanlig teak, men du kommer slippa göra något med det för låååång tid framåt. Jag har haft det på min i snart 15 år. Putsade lite på badbryggan förra året för att få fram samma lyster och färg, för den hade farit ganska illa. Men med lite grovt sandpapper var allt återställt.

 

Äkta ?  Vem bryr sig, på en meters håll tror alla det är äkta. Och jag har sluppit allt underhåll och läckagerisk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...