Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
ziggalo

Nimbus 22 DC Självläns?

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som vet var eventuellt vatten som hamnar i sittbrunnen på en Nimbus 22 DC ska hamna? Jag har två tappar som syns om man öppnar luckan till batterierna, men det sitter ingen slang i dessa tappar (A1 och A2 i min skiss), det finns även två tappar som man ser om man öppnar luckan till motorn, men dessa har inte heller någon slang ansluten (B1 och B2 i min skiss). Jag gissar att dessa ska anslutas till Bordsgenomföringen (C1 och C2 i min skiss) som kommer fram under badbryggan. Först tänkte jag att A1 och A2 också ska anslutas hit, men kommer inte skillnaden i höjd att bli ett problem då? Dvs A1 och A2 ser ut att vära lägre än C1 och C2.

 

 

post-69178-0-62874700-1493639515_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har en Nimbus 22 DC som kan kolla på sin egen båt? Eller någon som kan gissa hur Batteri-utrymmets läns ska vara kopplat?

 

       

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju göra som så att du puttar ned ett sådant där avloppsrensningaband eller draglina för elkabel i A1-2 samt B1-2 och se var någonstans bandet kommer ut om det blir vid C1 eller -2.

...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju göra som så att du puttar ned ett sådant där avloppsrensningaband eller draglina för elkabel i B1-2 och se var någonstans bandet kommer ut om det blir vid C1 eller -2. Det kan vara så att man tänkt sig att A1 -2 skall dräneras ned i kölsvinet där länspumpen kan ta hand om det hela.

...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt, det är troligen jag som är otydlig, det finns inga rör anslutna i min båt, det är bara en pip men under luckorna så finns inget rör alls anslutet, så jag kan inte följa något. Och om det finns en pip/rör-anslutning under luckorna så borde dessa troligen vara anslutna till något, men...var ska jag ansluta dessa rör i andra änden tro? dvs när jag sätter dit rören som nu saknas. Är det någon som har ett tips om detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt, det är troligen jag som är otydlig, det finns inga rör anslutna i min båt, det är bara en pip men under luckorna så finns inget rör alls anslutet, så jag kan inte följa något. Och om det finns en pip/rör-anslutning under luckorna så borde dessa troligen vara anslutna till något, men...var ska jag ansluta dessa rör i andra änden tro? dvs när jag sätter dit rören som nu saknas. Är det någon som har ett tips om detta?

Suck, något dom glömde vid tillverkningen eller något förra ägaren demonterat?

Tja, det enklaste är väl att maila till någon på Nimbus och fråga.

...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

I min Nimbus 22 DC från 1990 har A1 och A2 slangar som går in till kölsvinet i motorrummet. B1 och B2 går ut genom akterspegeln.

Jag har en elektrisk och en manuell länspump som går ut genom C.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...