Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Lillen79

Jotun drevfärg Aqualine VK

Rekommendera Poster

Någon som provat denna drevfärg Aqualine VK från Jotun. Det som bekymrar mig är att det innehåller koppar men är ändå godkänd för aluminium. Självklart ska man använda deras primer/grundfärg. Men finns det ingen risk för galvaniska strömmar så drevet blir skadat?

 

Mvh Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Någon som provat denna drevfärg Aqualine VK från Jotun. Det som bekymrar mig är att det innehåller koppar men är ändå godkänd för aluminium. Självklart ska man använda deras primer/grundfärg. Men finns det ingen risk för galvaniska strömmar så drevet blir skadat?

 

Mvh Göran

Jag har kört med den i 6 säsonger nu på mitt vp 290 dpe drev och tycker att den funkar bäst av dom sprayer som finns på marknaden, har inte märkt ngn korrosion på drevet, vad jag hört så inneåller den mer gift än övriga och funkar därför bättre! Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev rekommenderat denna och den första drevspray jag provat som fungerar!

 

Mycket bättre än International, Hempel og Seajet...som inte ger nogon synbar effekt...drevet ser ut som om det inte har nogot växtskydd alls...tyvärr

 

Och ja, den går bra att använda på alu drev och vill inte ge galvaniska strömmar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...