Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Henkemannen

Alpha one gen 2 för Dummies (Göteborg)

Rekommendera Poster

Hej

Har blivit ägare till en båt med Alpha one drev och Merceuiser3.0 135 motor. Googlat Wendel på bälgbyten, limpor, knäna och allt annat som behöver ses över.

Ifall det är någon i södra Göteborg, jag bor i Åkered (Näset), som vårrustar båten så är jag gärna med som hantlangåre när drevet skall på eller ifall ni skall göra bälgbyte eller något annat spännande på drev/motor. Hör av er ifall ni är intresserade av att dela med er av erfarenheter till en nybörjare med intresse att lära sig lite...

Jag tror det går att skicka privata meddelande genom maringuiden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket trevligt inlägg. Jag bor alldeles för långt från Göteborg men gillade inlägget.

 

Kolla även med den lokala båtklubben. Där finns ofta folk som kan och vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Du kan läsa på drevmans hemsida han har lagt upp bilder och text hur bytet går till.

Www.drevman.se

 

Torgny.

Redigerad av Torgny-3055

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Torgny

Det finns hur mycket som helst på nätet, och Drevmans instruktioner är bland de bättre. Men ingenting kan ersätta hands on experience. Så fortfarande om någon tycker det kan vara roligt att dela med sig av praktiska erfarenheter så hojta till. Gäller även enklare grejer som att byta filter etc....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå Henke

Jag hade aldrig gjort det häller.

Men följde drevmans instruktioner pice of cake det fixar du går åt lite verktyg bara. Bytte bälgar och växelvajer på Mina alpha drev mycke säger sig självt.

Torgny.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...