Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
patrikflink

Vad används detta till?

Rekommendera Poster

Har detta monterat på sidan inne i sittbrunnen. Ca 5cm höga och bredda med en skåra i mitten. Några förslag vad detta kan ha används till?

post-103203-811583_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut som skor eller sandaler.. dom kan man väl använda till massor med olika saker.. ex hålla varm stekpanna med.. kasta till jycken.. fantasin sätter gränserna.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Myntinkast för betalande gäster.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ahaaa ere den grejen som menas...

Var finns den?

Vad finns runtomkring... finns det fler?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tugge!!! Ska införa detta genast. Fan, att inte jag kom på det!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inget som passar i båten. Bägge borden har andra fästen. Placeringen tycker jag är märklig, dörren ut blockerar en när den är öppen. Vill man kliva ur så har du fotsteg där, har man något som sitter där så är det sjukt i vägen.

post-103203-1458233_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Skit. Vad är det för fel på android sida?

Redigerad av patrikflink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dörren blockerar så kanske det är ett fäste för att hålla dörren uppställd?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inge dörrhållare, sitter en liten svart som håller dörren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser jag rätt när jag ser två likadana "vad det nu är" på var sida vid steget och att det sitter någpn gommiplupp i den ena "vad det nu är" och att det ligger en gummiplupp bredvid den andra "vad det nu är".

 

Känns som två fästen för något tillfälligt.

Verkar bli lågt för ett bord.

Skulle man kunna/vilja sitta på platsen? Något tillfälligt säte om man ät många ombord?

 

Vad är det för båt?

Det finns säkert beskrivet vad det är om man hittar en test eller något annat som beskriver båten.

 

Eller så är det ett aprilskämt...

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gummit på fotsteget är ett uttag för vikbara solceller. Vid den vänstra sitter det en knopp som håller akterdörr vid öppet läge. Detta är inte original monterat. Båten är en Maxum 2400 scr -96.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske kan du få hjälp här, www.maxumownersclub.com

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Bildgooglade "maxum 2400 scr" och fann bland sökresultaten detta foto här...

post-86835-0-52171700-1491139319_thumb.jpg

Inte heller jag begriper de två fästenas funktion men de sitter nog ungefärligen enligt min gulmarkering?
Verkar vara en smal gång-passage akterut till badstege m.m.? Finns också en golv/durk-lucka strax nedan i fotot, vad finns under den? Ankartampar, motordetaljer, annat??
De mystiska fästen tycks befinna sig i en smal gång-passage akterut till badstege m.m.? Därtill finns en golv/durk-lucka strax nedan i fotot, vad finns under den? Ankartampar, motordetaljer, annat??

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är "vad det nu är" eftermonterat eller är "vad det nu är" monterat från början.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det ha funnits ett kylskåp eller låda av något slag som man kunde hänga på under färd och lyfta av när man ville gå där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Luckan i golvet är motorhuven. Motor, vattentank, septitank och varmvattenberedare bor där. Akterut finns bara badplattformen. Tycker att placeringen av dom vid fotsteget ser ej fabriksgjort, inte på min båt iallafall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte så att man kan fästa några hakar eller liknande för att låsa fast golvluckan vid service?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorluckan har egna gasdämpare. Försöker hitta just dessa fästen någonstans hos tex seasea mfl utan resultat. Hittade man dom så kanske man kunde få en hint vad dom används för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motorluckan har egna gasdämpare. Försöker hitta just dessa fästen någonstans hos tex seasea mfl utan resultat. Hittade man dom så kanske man kunde få en hint vad dom används för.

Jag har haft något liknande beslag i sittbrunnen för att fästa ett bord 

Jag har förstorat din bild och tror efter det  att  beslagen är hemsnickrade eller omarbetade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då orginalbordet inte finns, så kan jag tänka mig att man har haft ett bord ståendes i dessa fästen när man vill lyfta på motorhuven. Går nämligen inte att öppna motorhuven när bordet sitter, har själv funderat på vart man kan ha bordet om man inte vill ha det på plats. Hur som haver, var nyfiken om någon visste vad dessa var till för då jag inte har en aning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet man. Fick namnet på 2 ägare sedan och fick faktiskt tag på han. Han hade ett annat bord innan och detta var mycket riktigt hållaren när man ville ta bort bordet och typ hänga det. Det var som bleck som var monterat under bordet, dessa skulle skjutas in i skårorna. Ska bygga liknande då jag även upplever att det är i vägen när jag ska lyfta motorhuven.

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...