Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
andreasroman

söker någon som har en alfa 24

Rekommendera Poster

Hej! jag undrar om någon där ute har eller har haft en alfa 24. Jag vill veta hur era motorbalkar ser ut!? sitter och tänker på vad som blir bäst och försöker få tag på hur det har sett ut från början! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Alfa 24. Motorn är någon gång bytt från en diesel till en b30 och motorfästena är delvis modifierade. Jag försöker bifoga en bild, har fler om du behöver.

post-105865-142561_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En till. Har själv ett halvt påbörjat projekt att byta ut motorn mot en V6:a, men bl a motorinfästningen har gjort att det nog inte blir av i år.

post-105865-1196968_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En till. Har själv ett halvt påbörjat projekt att byta ut motorn mot en V6:a, men bl a motorinfästningen har gjort att det nog inte blir av i år.

 

Oj jävlar! Det var skillnad! Ja skicka så många bilder du har!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En till. Har själv ett halvt påbörjat projekt att byta ut motorn mot en V6:a, men bl a motorinfästningen har gjort att det nog inte blir av i år.

Om du har lust, skicka lite bilder på inredning. Vet inte riktigt hur jag ska renovera min. Inte sett så mycket originalbilder heller för den delen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inspirationsbild från i somras som påminnelse varför du vill orka kämpa.

post-105865-555561_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aq170:an får upp den i 30 knop, men då låter den ganska plågad och skrovet går inte bra i sjö vid den farten. 15-20 är bättre.

post-105865-842158_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Baksätes"lösning när jag köpte båten. Inte så bra, så den har jag byggt om. Ingen ny bild ännu dock.

post-105865-16024_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte lägga upp bilder på det här forumet på något vettigt sätt, länkar till Boatlife istället: http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=30224

 

Fast dom bilderna du lagt upp på MG dom kan man ju se till skillnad från de som du tydligen laggt upp i en extern länk.

 

Är det inte vettigare att bilderna går att se - om man vill visa dom!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte om problemet är att länken inte fungerar eller att jag länkade till ett annat forum, men jag gör ett försök att ladda upp ett par bilder på vinterns bygge av förarstol här också då.post-105865-0-75203000-1495356476_thumb.jpgpost-105865-0-59061300-1495357020_thumb.jpgpost-105865-0-17824400-1495356525_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte om problemet är att länken inte fungerar eller att jag länkade till ett annat forum, 

 

Man måste va medlem och inloggad för att kunna se bilderna, vilket ju begränsar mycket.

 

post-106994-0-45462900-1495384971_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...