Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
fahlqvist

Turbo Kad 32

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Nu är det dags för nya turboaggregat till våra Kad32:or.

Några tips vart jag vänder mig för bästa pris

tack på förhand.

Kent

Redigerad av fahlqvist

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går dom inte att renovera?

Jag skulle i alla fall vända mig till något företag som så har så lite som möjligt med båtar i allmänhet och VP i synnerhet att göra.

 

Kanske Svensk turboservice, GIK turboteknik osv.

 

Nu ska det bli spännande att läsa lobbyisternas svar på varför man MÅSTE lämna in till aukt, pentaservice. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker stt du ska fråga runt lite, även som coppertail säger kolla med Svensk turboservice(Svein) för bra pris på utbytes!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går dom inte att renovera?

Jag skulle i alla fall vända mig till något företag som så har så lite som möjligt med båtar i allmänhet och VP i synnerhet att göra.

 

Kanske Svensk turboservice, GIK turboteknik osv.

 

Nu ska det bli spännande att läsa lobbyisternas svar på varför man MÅSTE lämna in till aukt, pentaservice. :-)

Man måste inte alls lämna till penta verkstad. Och jag skulle def leta efter turbon som INTE penta säljer, penta har själva köpt in dem från tillverkare. Och hittar du motsvarigheten utanför pentavärlden så har du många sköna tusenlappar över till att tanka för samt äta gott med familjen i sommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går dom inte att renovera?

Jag skulle i alla fall vända mig till något företag som så har så lite som möjligt med båtar i allmänhet och VP i synnerhet att göra.

 

Kanske Svensk turboservice, GIK turboteknik osv.

 

Nu ska det bli spännande att läsa lobbyisternas svar på varför man MÅSTE lämna in till aukt, pentaservice. :-)

Även jag rekommenderar dessa firmor, dom har renoverat varsin turbo åt mig till en bråkdel av vad Penta skulle haft för sin utbytesturbo.

 

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu är det dags för nya turboaggregat till våra Kad32:or.

Några tips vart jag vänder mig för bästa pris

tack på förhand.

Kent

Tack för snabba svar .Offert förfrågningar redan ute :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använde Svensk Turboservice och det fungerade mycket bra till ett lägre pris än vad Penta tog för deras utbytes.

De hade även en rostfrihylsa i nedre delen av turbon där den ansluter mot avgasröret vilket ska ge lite längre livslängd plus att den var målad i original pentagrönt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...