Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Kenneth_S

Maringuiden och forumet som app...?

Rekommendera Poster

Vet faktiskt inte om det varit uppe förut, men varför finns inte Maringuiden och forumet som app för IOS och android?

 

Att kolla guiden och forumet på telefonen i webversion funkar men är inte speciellt kul, och för mig är inte tapatalk något alternativ. En ren app hade varit att föredra.

 

Är det något på gång på appfronten?

 

Ser fram mot svar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det du hoppas uppnå med en app? När jag pensionerade mig efter 40 års programmerande tänkte jag att det kunde vara kul att göra lite appar, men jag såg ingen poäng i det jämfört med hantering via standardiserade webläsare och lägga krutet på servern.

Redigerad av trewq

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd Tapatalk. Funkar faktokt jättebra, dock ej med just Maringuiden där du inte kan göra inlägg på ett bra sätt, men läsa går bra. I och för sig så kan man klicka på "webbvy" och skriva inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det du hoppas uppnå med en app? När jag pensionerade mig efter 40 års programmerande tänkte jag att det kunde vara kul att göra lite appar, men jag såg ingen poäng i det jämfört med hantering via standardiserade webläsare och lägga krutet på servern.

Det skrev jag ju: När jag tittar på telefonen så är webvy inte speciellt kul... Dessutom går ju även PC-världen mot appar, så jag är ute efter en enklare ingång till guiden och forumet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd Tapatalk. Funkar faktokt jättebra, dock ej med just Maringuiden där du inte kan göra inlägg på ett bra sätt, men läsa går bra. I och för sig så kan man klicka på "webbvy" och skriva inlägg.

Skrev även det: Tapatalk är inget alternativ för mig. Testat det och fann det totalt värdelöst...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nyfiken, vad är det som man kan göra i en app som man inte kan göra i webläsaren och som är kuligare?

Några appar som jag kommer på att ha använt är Nordnet, Tripadvisor, Booking.com, + en massa andra. Konstaterar då att de uppräknade tog jag bort igen, det var snabbare och effektivare via webben. Däremot är sådana som kan köras delvis offline mycket bra, T.ex. Locus, RealCalc, Promillekoll, Barcode scanner

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maringuiden har ju alldeles för liten användarbas för att finansiera en app.

 

Missade att du nämnt Tapatalk. Varför är den inget alternativ? Använde den för några år sen och då gillade jag den inte men nu tycker jag den blivit mycket bättre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maringuiden har ju alldeles för liten användarbas för att finansiera en app.

 

Missade att du nämnt Tapatalk. Varför är den inget alternativ? Använde den för några år sen och då gillade jag den inte men nu tycker jag den blivit mycket bättre.

Bl a för att Tapatalk -precis som du själv skrev- funkar skit med MG...

 

Jag tycker helt enkelt att Tapatalk är värdelöst... Så är det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte om det varit uppe förut, men varför finns inte Maringuiden och forumet som app för IOS och android?

 

Att kolla guiden och forumet på telefonen i webversion funkar men är inte speciellt kul, och för mig är inte tapatalk något alternativ. En ren app hade varit att föredra.

 

Är det något på gång på appfronten?

 

Ser fram mot svar

 

Hej Kenneth.

 

Ledsen för sent svar. För närvarande finns det inga tankar om någon app. Vårt ramverk är och skall vara mobilanpassat och det funkar även i Tapatalks App.

 

//Siteadmin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Vet faktiskt inte om det varit uppe förut, men varför finns inte Maringuiden och forumet som app för IOS och android?

 

Att kolla guiden och forumet på telefonen i webversion funkar men är inte speciellt kul, och för mig är inte tapatalk något alternativ. En ren app hade varit att föredra.

 

Är det något på gång på appfronten?

 

Ser fram mot svar

 

Hej Kenneth.

 

Ledsen för sent svar. För närvarande finns det inga tankar om någon app. Vårt ramverk är och skall vara mobilanpassat och det funkar även i Tapatalks App.

 

//Siteadmin

 

 

Tackar för svar. Även ett sent svar är ett svar :) 

 

Ok. Ja, det fungerar visserligen i mobilen, men det är lite förlegat med webversion i mobil anser jag...Att det fungerar med Tapatalk är en sanning med modifikation, I mitt fall så höll jag på att tappa telefonen mycket hårt i väggen, på grund av att Tapatalk fungerar potta... Så jag är troligen den absolut sista att gå tillbaka till Tapatalk igen...

 

Ja ja och det om det. Nu vet jag i alla fall.

 

Ha det gôtt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Håller med om att TapaTalk är en urusel app när det kommer till maringuidens forum.

Det uppstår problem eftersom vi har lastbalanserare och annat som inte funkar något vidare bra med tapatalk. Det är i vissa fall en bra app för att läsa forum och jag använder den själv. Men efter att ha försökt att få ordning på det med hjälp av TapaTalks support så har vi gett upp på den. Det går ju bra att läsa men inte skriva.

 

Det är ny version av IPB på gång, funnits ett tag, men vi behöver byta servermiljö och annat för att genomföra den uppgraderingen. Det ligger i pipelinen som mycket annat men det är en kostnadsfråga hur fort detta går. Ansvariga är igång med att slutföra detta och det kommer bli en molnlösning, vill och önskar jag. Vågar dock inte lova ett datum eftersom jag inte är säker på när detta sker. Men jag kommer bli glad eftersom det kommer innebära enklare hantering och utveckling. De bör bli väsentligt snabbare och smidigare upplevelse för användare också. På desktop och mobilt.

 

Så det kommer bättre upplevelse snart. Har i dagsläget inaktiverat TapaTalks skriv/post möjligheter för maringuiden eftersom det inte fungerar men det går att läsa i den. 

 

Ha nu en underbar afton!

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...