Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
  • 0
IngemarE

Redigering biter inte

Fråga

Ofta när jag redigerar inlägg och avslutar som man skall med att klicka på "skicka redigerat inlägg" så kommer jag tillbaks till tråden - men utan att inlägget uppdaterats. Den lilla skylten överst om att redigerat inlägg sparats visas inte dessa gånger, men heller inget felmeddelande. Oftast funkar det andra gången när man klickar "redigera" igen och gör om det.

 

Men nu har jag försökt redigera ett inlägg fem ggr utan att det "biter". Säkert funkar det om jag väntar ett tag och provar senare, då det verkar vara väldigt slumpartat. Men irriterande !

 

Ser också att detta varit uppe tidigare, och att detta skulle felsökas redan för snart ett år sedan (dock utan någon återkoppling av resultatet i den tråden).

 

 

Edit: Mycket riktigt, efter att jag skrivit detta inlägg så kunde jag gå tillbaka och redigera det andra, och då sparades det. Om det sedan hade att göra med att det gått några minuter eller något annat vet jag naturligtvis inte. Men, denna editering bet inte heller förrän efter ett antal försök. Eller är det någon konstig tidsspärr, 6 min ?

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

10 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Håller med dej.

Mycket nyckfull

Skulle lägga in 2 bilder, lyckades efter många försök.

När jag skall klistra in en text så går det inte på tom sida.

Måste skriva in några bokstäver först som sedan raderas när texten är "inklistrad".

Ibland försvinner texten vid uppladdningen, varför jag tar en kopia först.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Sex minuter... låter som samma knas som jag rapporterade; en spärr på 400 sekunder mellan att man får göra inlägg som dyker upp ibland. Det påstås att om man startar om webläsaren så funkar det ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Ofta när jag redigerar inlägg och avslutar som man skall med att klicka på "skicka redigerat inlägg" så kommer jag tillbaks till tråden - men utan att inlägget uppdaterats. Den lilla skylten överst om att redigerat inlägg sparats visas inte dessa gånger, men heller inget felmeddelande. Oftast funkar det andra gången när man klickar "redigera" igen och gör om det.

 

Men nu har jag försökt redigera ett inlägg fem ggr utan att det "biter". Säkert funkar det om jag väntar ett tag och provar senare, då det verkar vara väldigt slumpartat. Men irriterande !

 

Ser också att detta varit uppe tidigare, och att detta skulle felsökas redan för snart ett år sedan (dock utan någon återkoppling av resultatet i den tråden).

 

 

Edit: Mycket riktigt, efter att jag skrivit detta inlägg så kunde jag gå tillbaka och redigera det andra, och då sparades det. Om det sedan hade att göra med att det gått några minuter eller något annat vet jag naturligtvis inte. Men, denna editering bet inte heller förrän efter ett antal försök. Eller är det någon konstig tidsspärr, 6 min ?

Hallå !

 

Håller med dig till fullo, känner igen problemet, detta är mycket irriterande :angry:  Likaså har jag i två år försökt byta min bild du vet den som man har när man är inloggad, och klickar på antal inloggade uppe i vänstra hörnet. Den presbilden går inte att få bort, hade ju tänkt ta bort ockelbon nu när denna är såld. Har påtalat dessa problem för ADM flera flera gånger men inget händer, lika är det när jag ska infoga smileys, ibland kommer bara bokstäverna och inte själva bilden. Verkar som ADM somnat in på Mg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Prova "förhandsgranska" innan redigering sänds.
Verkar som att det hjälper, redigeringen brukar synas direkt vid förhandsgranskning och sedan också i själva inlägget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Prova "förhandsgranska" innan redigering sänds.

Verkar som att det hjälper, redigeringen brukar synas direkt vid förhandsgranskning och sedan också i själva inlägget.

Nope, provade det i fallet ovan men det hjälpte inte. Såg bra ut i Förhandsgranskningen men det sparades aldrig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Admin, är ni här ?

Snart en vecka och ingen från MG som ens bemödar sig med att svara.... :angry:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Sex minuter... låter som samma knas som jag rapporterade; en spärr på 400 sekunder mellan att man får göra inlägg som dyker upp ibland. Det påstås att om man startar om webläsaren så funkar det ändå.

Möjligtvis finns det nåt samband, vem kan säkert säga hur alla webbläsare m.m. kommer att uppföra sig.

Men på ditt spörsmål angående 400 sekunder i denna forumtråd gjorde jag nyss också ett test (Inlägg #16-20). Funkade som synes utmärkt att snabbt göra nya inlägg. Både med- och utan ADBLOCK för den delen. Har likt dig också Firefox, ingen omstart krävdes, det liksom bara rätt&slätt funkade. :-)  

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jovisst, funkar klockrent för mig också....ibland. Även utan omstart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Admin, är ni här ?

Snart en vecka och ingen från MG som ens bemödar sig med att svara.... :angry:

 

Japp jag är här.

 

Det är dock inte hela min arbetstid som går till detta så det får ske när jag kommer åt och har möjligheter. 

 

Det är bristande och gammal teknik som nu börjar nosa maringuiden i hälarna. Det är serverbyte och därigenom teknikbyte på gång. Det har jag svarat på i denna tråden och det gäller detta med. 

 

Dom här problemen med "tillfälliga" fel är en mardröm att försöka lösa eftersom jag inte kan återskapa dom. Det finns inget i loggarna heller tyvärr. Så det jag gjort är att ta bort begräsningen på tid mellan inlägg (flood controll) och satt redigeringstiden till 120 minuter. 

 

Lägg ett PM till mig om ni önskar mer information eller liknande så försöker jag fixa till det medans vi/jag väntar på ny teknisk plattform.

 

Trevlig afton!

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Redigerade just ett inlägg i annan tråd - som inte "bet". Så den där tidsvariabeln du pillar på har nog inte ett dugg med felet att göra.

 

Sedan har ju detta påpekats åtminstone redan för ett år sedan, och med all reklam på MG borde det funnits både tid och ekonomi att rodda i det :mellow: . T ex här: http://www.maringuiden.se/forum/topic/81886-redigering-av-inl%C3%A4gg/. Men det blev aldrig någon återkoppling av resultatet då heller.

 

Med ny teknik och plattform kommer också nya buggar och problem. Tänk på att lösningen inte alltid är att byta ut allt mot "något annat". För det man byter till är oftast just "något annat", inte "något perfekt". Dessutom tar det tid innan man kommit underfund med ny teknik och plattformar och effektivt kan börja förbättra och felsöka på dessa.

 

Ser alltför ofta en alldeles för hög tilltro till att allt löser sig "så snart vi bytt ut till något annat".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...