Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
tottos

Storlek på midcabin

Rekommendera Poster

Hej!

Hur stora midcabiner har ni? längd och bredd? I annonser står det ofta stor och bra midcabin! Men vad är stor och vad är normalt för en båt på mellan 24-27 fot

Är främst nyfiken på midcabinstorlek i amerikabåtar typ Sea Ray, Wellcraft ,Maxum och Bayliner.

 

Totto

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur stora midcabiner har ni? längd och bredd? I annonser står det ofta stor och bra midcabin! Men vad är stor och vad är normalt för en båt på mellan 24-27 fot

Är främst nyfiken på midcabinstorlek i amerikabåtar typ Sea Ray, Wellcraft ,Maxum och Bayliner.

 

Totto

Har en Scand 27 adriatic, midkaninen i den är ca 250x150 cm och 100 cm höjd samt ett utrymme på 70x70 cm i var hörn akterut för stuv ,60-70 cä höjd där

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De flesta amerikanare i storleksklassen 24-27 fot har en midcabin på 140-150 cm bredd och 200-215 cm längd.

På min Regal 24ft har jag lagt i en IKEA madrass på 140x200 cm och det blev perfekt.

Fri höjd i midcabin varierar men du kan sitta upp i övre delen av bädden på de flesta. Hur mycket man behöver krypa för att nå den inre bädden varierar också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att Sea Ray Sundancer 260/275's midcabin är i minsta laget, max 180cm lång. Dessutom är det knappt en fullvuxen person ens tar sig in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I min Glastron GS249 är den 140x200cm.

 

Mvh

Peter Z

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även i min Bayliner 285 passar en 200x140 madrass bra, finns några centimeter ytterligare till godo.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...