inka508 1 Posted January 29, 2017 Har en äldre Marex21. Har bytt vindtorkarmotor men torkarbladen är ju så förskräckligt dåliga.Är det någon som har ett bra tips? Ingemar Share this post Link to post Share on other sites
Georg_Ohm 4,822 Posted January 29, 2017 Tips 1. Byt torkararmar så att de ser likadana ut i ändan som på moderna personbilar, Roca har en modell som dessutom är teleskopisk så att den kan anpassas till vindrutans höjd. Köp sedan Bosch torkarblad i rätt längd. Om nu inte de modernare torkararmarnas "nav" har samma diameter som axeln på din torkarmotor, så uppgraderar du till Rocas eller Biltemas med liggande motor, som båda är kopior av "American Bosch". Tips 2. Gör rent på vindrutan med sötvatten ibland, om du inte har spolare, liksom skölj torkarbladen, saltkristallerna som torkar fast på vindrutan sliter hårt på bladen. ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Georg_Ohm 4,822 Posted October 13, 2020 Här återupplivas gamla torkartrådar minsan... Share this post Link to post Share on other sites
skippeer 412 Posted October 13, 2020 Mitt sätt att tacka för bra tips, insåg inte att inlägget "aktiverades". Skall försöka låta bli att väcka fler oldies:-) Share this post Link to post Share on other sites
Gripen72 138 Posted October 14, 2020 Ett bra tips är ju aldrig fel, oavsett ålder...👍 Share this post Link to post Share on other sites
Roem 2 Posted October 18, 2020 Biltema har en "ombyggnadssats" som jag borrade, gängade på de befintliga raka armarna, så numera kan jag sätta på "vanliga" biltorkarblad. Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 446 Posted October 18, 2020 23 minuter sedan skrev Roem: Biltema har en "ombyggnadssats" som jag borrade, gängade på de befintliga raka armarna, så numera kan jag sätta på "vanliga" biltorkarblad. Kan du fixa en länk. Hitta inte? Share this post Link to post Share on other sites