Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Henrik-ka

Ställa upp båten på land i Asien i 6 månader

Rekommendera Poster

Hej jag undra om någon vet vart man kan ställa upp båten på land i Asien i 6 månader och vad det kostar. Jag vet priset varjer men finns det någon som har gjort det har lite tips på vart som är bra och vad har ni get för att ha båten där. Hande tänkt mig Thailand, Malaysia, Indonesien, Vietnam någon stans där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hasse och Agneta på S/Y Laya har nyligen haft sin båt upplagd i Thailand.

Maila till futurewinds@hotmail.com

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag undra om någon vet vart man kan ställa upp båten på land i Asien i 6 månader och vad det kostar. Jag vet priset varjer men finns det någon som har gjort det har lite tips på vart som är bra och vad har ni get för att ha båten där. Hande tänkt mig Thailand, Malaysia, Indonesien, Vietnam någon stans där.

Hello!! Ja vi har haft LAYA uppställp på Phuket Premiere Boatyard. Nog ett av de billigaste i området men fortfarande rätt dyrt. Ca 5000 SEK/månad för en 51 fotars segelbåt. Säkerheten här är bra och ligger nära flygplatsen i Phuket. Ingen marina utan bara förvaring på land.

Vi kollade på Langkawi nu o fann det inte billigare. Finns kanske billigare platser men då inte säkert.. Lycka till!!

Hasse & Agneta Palmberg S/Y LAYA http://www.futurewinds.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...