Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sneseglarn2

Aphrodite 30 som långfärdsbåt

Rekommendera Poster

Hej.. Jag undrar vad ni övriga har för åsikter / erfarenheter, angående en Aphrodite 30 som Långseglare... Har lite planer på en segling till medelhavet 2018..  Har bara seglat runt i Östersjön tidigare, både i uselt väder, smörsegling..

Men de var inte med den här båten, utan i en Shipman 28 och en Hero 34..  Det stora abret på vägen lär ju vara ca 4 dygn över Biscaya, där det kan bralla i rätt duktigt... Nu har jag bara haft Aphroditen en halv säsong och inte hunnit segla henne mer ett par tre vändor inomskärs... Hon upplevs som stadig och utan nämnvärd lovgirighet...

8,95 Lång, 2,76 bred, djupgående 1,50, Blyköl på 1600 kg, Depl 3,3 ton...Se bifogad bild nedan.. Tacksam för svar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nog tror jag att en Aphrodite 30 är en alldeles ypperlig långfärdsbåt.. Det är ju en utmärkt havskryssare så att den skulle klar Biscaya tror jag kommer att gå alldeles utmärkt...

 

Nu är det några år sedan jag seglade min dåvarande svågers Aphrodite men som jag minns så tålde hon både sjögång och vind..

 

Om du önskar mera input så kan jag rekommendera www.osk.org

 

Med vänlig hälsning

 

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nog tror jag att en Aphrodite 30 är en alldeles ypperlig långfärdsbåt.. Det är ju en utmärkt havskryssare så att den skulle klar Biscaya tror jag kommer att gå alldeles utmärkt...

 

Nu är det några år sedan jag seglade min dåvarande svågers Aphrodite men som jag minns så tålde hon både sjögång och vind..

 

Om du önskar mera input så kan jag rekommendera www.osk.org

 

Med vänlig hälsning

 

Stefan

Tack så hjärtligt...!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...