Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
KillerBoo

Reservdelar, Mercury 50, 1980-83

Rekommendera Poster

Jag har just skaffat en gammal Merc 50 att sätta på framotillbakstillstugan-båten.

Dock saknar jag en liten plastplupp i övre förgasaren. Se bilder.

Tyvärr verkar denna lilla plastbit vara utgången som originaldel så frågan är: Var får jag tag på en sådan?

Ytterligare en fråga: Passar alla gamla Mercurynycklar till alla tändningslås? Fick nämligen reglage o kablar osv i köpet dock saknades nyckel. Om de är unika, hur beställer man en ny nyckel när man inte har den gamla -eller numret på den- tillgänglig?

 

EDIT:

Jag såg fel när jag läste positioner på sprängskissen och detaljen som visst heter Venturi har alls inte utgått, dock hittar jag endast detaljen på US-sidor, inte i Sverige, så frågan kvarstår :)

post-72938-0-49543900-1483649695_thumb.png

Redigerad av KillerBoo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller alltså pos 17 i ursprungsinlägget.

Bifogar bild på hur resterna av den gamla ser ut

post-72938-0-24040000-1483650119_thumb.jpeg

post-72938-0-49516800-1483650526_thumb.jpeg

Redigerad av KillerBoo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej Killerboo, har tyvärr inte svar på din fråga. Jag skickade däremot en fråga till dig i ett pm för någon månad sedan, men jag tror att du inte märker det eftersom du skrev nånstans att du använder Tapatalk (som inte kan ge notifikation om PM för just Maringuiden). Tacksam on du har tid att läsa :)

 

Frågan är i princip samma som i denna tråd: http://www.maringuiden.se/forum/topic/84669-sittbrunnstält-med-lattor-till-maxi-77/

Redigerad av AndW

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...