Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
jcwhite

roder för pop 16.2

Rekommendera Poster

I just received a fibreglass Pop 16.2, in need of some work (as most boats of that age are). Most pieces are intact, but it has no rudder. Does anyone have any links or information about the size of the rudder I should build? Would anyone sailing a pop 16.2 be willing to go and measure their rudder for me?

 

Many thanks!

 

Jag pråtar lite svenska, men det är från google translate: 

 
Jag fick bara en glasfiber Pop 16,2, i behov av en del arbete (som de flesta båtar i den åldern är). De flesta bitar är intakt, men det har ingen roder. Har någon några länkar eller information om storleken på rodret jag ska bygga? Skulle någon segling en pop 16,2 vara villig att gå och mäta deras rodret för mig?
 
Tack så mycket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den första båten jag byggde var en PoP16.

 

http://thallatha.blogspot.se/2009/12/pop-16-1967-1969_23.html

Jag har kvar ritningarna nån stans. Skicka mig ett mail med din adress, så skall jag leta fram ritningarna nästa vecka  och skicka dig en kopia på roderritningen.

 

Min mail; thallatha(alfakrull)hotmail.com

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thanks, I did not realize The Maritime Museum had all Those drawings available! That's fantastic. Thallatha, I sent you an e-mail, hopefully it was in understandable swedish.

 

Tack, det gjorde jag inte inser Sjöhistoriska museet hade alla dessa ritningar tillgängliga! Det är fantastiskt. Thallatha, jag skickat ett e-postmeddelande , förhoppningsvis det var förståeligt svenska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...