Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
FelixContentus

Nytt Ekolod till havsfiske.

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag håller på att bygga en trailerbar fiskemaskin anpassad för Norska havet.  Jag har sedan gammalt en HDS 7 med airmar tm258 som jag kört med ett antal år på de båtar jag hyrt. Nu är det dags att byta upp sig (om det går). Vad är det som gäller i dag? Jag planerar att köra navico och med en 7" och en 9" skärm. Dubbla Structurescan HD kanske? Jag vet inte ens vad de har för kapacitet förutom att de har 83/200khz. Ganska uselt med information, ungefär som "Joda nya Volvon har en motor, och en tank också". Jag vet inte ens om det fungerar att läsa 3d på lite djupare vatten. Spontant vore det nice då det skulle spara mycket åkande fram och tillbaks mot branter men jag tvivlar. Vad är drömsetupen?

 

MVH

 

//Magnus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte mycket till svar du fått här... har du fortfarande frågetecken så kontakta Erik i Team Colibri.

 https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/profile/101-erik/

Han är fantastiskt duktig på att berätta och förklara om olika valmöjligheter gällande ekolod. Han håller till på fiskersiden.no fiskesnack.se  och en hel del andra fiskerelaterade sidor... 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte mycket till svar du fått här... har du fortfarande frågetecken så kontakta Erik i Team Colibri.

 https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/profile/101-erik/

Han är fantastiskt duktig på att berätta och förklara om olika valmöjligheter gällande ekolod. Han håller till på fiskersiden.no fiskesnack.se  och en hel del andra fiskerelaterade sidor... 

Ha ha! Det gör inget.

 

Jo, jag har varit i kontakt med ganska många som hänger på havsfiskeforum, även Erik som gjort tummen upp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...