Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Toffe94

hawk 520 / xl 5,3m

Rekommendera Poster

Hej, ja har nu börjat fundera på en lite större båt då min buster rs känns onödigt liten då man kommer ut i yttre skärgården när det blåser.

Har funderat mest på en buster xl 5,3m första modellen eller en silver hawk 520 men vet inte riktigt vad som är bättre, vill inte ha någon mycket större båt då jag använder den till  en hel del fiske. Någon som har erfarenheter av dessa båtar, nackdelar/fördelar, hur klarar dom vinden när det blåser upp ? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väljer Silver före buster alla dagar i veckan och vist jag kanske är jävig men jag valde silver före buster när jag köpte min första båt. Silvern har täta stuvfack och steglisterna är svetsade istället för att vara pressade från skrovet.

 

Äldre Buster har även problem med att de doppar näsan väldigt lätt och jag anser att det är ett fabrikationsfel som det talas tyst om. Silvern är robustare och tystare i gång och är helt enkelt mycket mer båt men Bustern.

 

Bustern är givetvis inte en usel båt men jag rankar Silvern högre...     

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förvisso ett subjektiv påstående, men är inte Silver liiiite snyggare med sina linjer?

 

Jag valde själv en Silver Eagle 630 cc och är otroligt nöjd med den, men vänner med motsvarande Buster är lika nöjda de.

Redigerad av fredriklindell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funderar själv på en al båt men har för mig att Silvers båtar har plast-innerliner vilket går fett bort för min del då jag vill (på den båten) slippa ALLT yt-underhåll. Har nog av det på min stora båt.

Har man i get emot att rubba och vaxa så kanske man tom kan välja en ren plastbåt? Eller hur resonerar du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla närmare på UMS. De har mycket prisvärda båtar både helt i aluminium och kombinerat alu/plast. Nackdelen är väl att det inte finns så mycket begagnat än på vår marknad, men du får väl en ny UMS för samma pris som en begagnad Buster kan jag tänka mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är nog ett svårt val det här silvern är snygg men buster är nog tåligare då den inte har plast-innerline. 

Har även kollat på faster 525 men den är nog tyvärr över min budget.

Har aldrig haft problem med att min buster rs skulle doppa näsa i vattnet men den är ju i och för sig aningen baktung med 50hp yamaha och dubbla tankar och helt omöjlig att köra upp i plan då det blåser lite hårdare.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...