Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ljungbergarn

KBV "blåser" regering och riksdag.

Rekommendera Poster

Hahahahaaaa skicka bidraget till tv.

Riktigt rolig film. Du skulle kunna göra den till ett tioavsnittshumorserie.

Med lite, det hä kommer att hända, detta har hänt mm. Och lite reklamavbrott kan du lätt få till minst tio st halvtimmesavsnitt.

Se hela på en gång blir för jobbigt.

Tänk bara... "i nästa avsnitt..."

Fett kul tummen upp.

"Hört" mycket om "ljungbergarn"

Nu förstår jag... vilket engagemang. Jag blir imponert..

Heja heja.. vilken ställning jag tar i själva 0.2 frågan.. hmmm ambivalent där eftersom det handlar om så många olika saker... lagen i sig och vilken inverkan den har.

Hyr som... fett!!!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ljungbergarn! Jag är övertygad om att det blir minst stora journalistpriset för denna monumentalt avslöjande film.

 

Uppdrag granskning gräver ju bara på ytorna jämfört med vad du lyckas få fram. Ös på bara!!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju varför han postar den här, självförnedringsbehov?

Redigerad av Gaidin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta bara när han blir socialmediehjälte. Då får han en massa anhängare. Alla som pekar finger vill vara "vän"..

Han får vara med i "visomvaritmedpåtv-tv" å leka fåniga lekar som alla hyllar... ja kanske bli årets svensk.. inte förränn då brukar det ju börja slutta men då kan han ju alltid bli landshövding eller politisk sakkunnig.. jag hurrar nu... i förskott.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju varför han postar den här, självförnedringsbehov?

Även den envisaste av alla strutsar måste väl dra huvudet ur sanden och se sig om i verkligheten någon gång då och då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem vet, underligt folk har ju kommit in i mediafinrummet förr som diverse rådgivare eller experter. Se på Arnstad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har jag helt fel i mitt påstående om att jag märker att denna ljungbergaren slänger ut filmer, påståenden mm och sen när andra på forumet bemöter honom så drar han snabbare än Blixten!, e ni säkra på att det inte är Spammare? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

 

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

 

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

 

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

 

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

Vika är dom tre största skadorna han tillfogat?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

 

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

 

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

Vika är dom tre största skadorna han tillfogat?
Jag har inte räknat några skador, men i enkelhet har han tillfogat båtlivet skada genom att politiskt ha dödat frågan om en översyn av lagen genom sin överentusiastiska och kontraproduktiva tramskampanj. De första åren gjorde han dessutom sken av att företräda alla båtmänniskor, vilket är en befängd lögn. På vägen har han gjort sig ovän med båtlivsorganisationer, politiker och myndigheter - kort sagt alla man behöver ha med sig i sakfrågan. Han har, förutom eget tramsmakeri som filmen och allt annat han pysslat ihop genom åren, uppviglat diverse förvirrade rättshaverister och hangarounds till att också mailbomba politiker med dumheter. Lägger upp en bild på ett litet sådant exempel här nedan som är lite festlig.... Sammantaget har han dragit stort löje över bålivet i Sverige, vilket jag är övertygad om drabbar båtlivs- samt branschorganisationerna som är de som långsiktigt försöker göra något vettigt för båtlivet. I förlängningen kommer detta att ligga oss båtmänniskor i fatet i fråga om båtpolitik och relaterad lagstiftning framöver.

 

post-96037-0-91632000-1478631045_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

 

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

 

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

Vika är dom tre största skadorna han tillfogat?
Jag har inte räknat några skador, men i enkelhet har han tillfogat båtlivet skada genom att politiskt ha dödat frågan om en översyn av lagen genom sin överentusiastiska och kontraproduktiva tramskampanj. De första åren gjorde han dessutom sken av att företräda alla båtmänniskor, vilket är en befängd lögn. På vägen har han gjort sig ovän med båtlivsorganisationer, politiker och myndigheter - kort sagt alla man behöver ha med sig i sakfrågan. Han har, förutom eget tramsmakeri som filmen och allt annat han pysslat ihop genom åren, uppviglat diverse förvirrade rättshaverister och hangarounds till att också mailbomba politiker med dumheter. Lägger upp en bild på ett litet sådant exempel här nedan som är lite festlig.... Sammantaget har han dragit stort löje över bålivet i Sverige, vilket jag är övertygad om drabbar båtlivs- samt branschorganisationerna som är de som långsiktigt försöker göra något vettigt för båtlivet. I förlängningen kommer detta att ligga oss båtmänniskor i fatet i fråga om båtpolitik och relaterad lagstiftning framöver.

 

attachicon.gifIMG_0192.JPG

 

Urklippet på FB har ingenting med mig att göra. Bemöter inte vare sig personangrepp eller osakligheter, det vet vissa herrar mycket väl här som har samma "argument" som en skiva som hakat upp sig. Tar gärna diskussioner (sakliga) på FB /sjöfyllerilagen - välkomna.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tilläggas bör att de ogrundade infantila beskyllningar mot mig är givetvis ett sätt att utse en syndabock för att den utlovade utvärderingen inte sker. Det är otroligt att vissa inbillar sig att lilla jag skulle vara en orsak till ett kollektivstraff över båtlivet i Sverige- men vissa skrattretande nog lever i den tron. 

 

 

 

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

Vika är dom tre största skadorna han tillfogat?
Jag har inte räknat några skador, men i enkelhet har han tillfogat båtlivet skada genom att politiskt ha dödat frågan om en översyn av lagen genom sin överentusiastiska och kontraproduktiva tramskampanj. De första åren gjorde han dessutom sken av att företräda alla båtmänniskor, vilket är en befängd lögn. På vägen har han gjort sig ovän med båtlivsorganisationer, politiker och myndigheter - kort sagt alla man behöver ha med sig i sakfrågan. Han har, förutom eget tramsmakeri som filmen och allt annat han pysslat ihop genom åren, uppviglat diverse förvirrade rättshaverister och hangarounds till att också mailbomba politiker med dumheter. Lägger upp en bild på ett litet sådant exempel här nedan som är lite festlig.... Sammantaget har han dragit stort löje över bålivet i Sverige, vilket jag är övertygad om drabbar båtlivs- samt branschorganisationerna som är de som långsiktigt försöker göra något vettigt för båtlivet. I förlängningen kommer detta att ligga oss båtmänniskor i fatet i fråga om båtpolitik och relaterad lagstiftning framöver.

attachicon.gifIMG_0192.JPG

 

Urklippet på FB har ingenting med mig att göra. Bemöter inte vare sig personangrepp eller osakligheter, det vet vissa herrar mycket väl här som har samma "argument" som en skiva som hakat upp sig. Tar gärna diskussioner (sakliga) på FB /sjöfyllerilagen - välkomna.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag ser honom som en struts. Han lägger upp filmen, sen åker huvudet ner i sanden igen.

 

Det är flera år sedan han hade ryggrad nog att debattera här. Han verkar bara våga göra det bland likasinnade i FB-gruppen.

 

Jag tycker det är beklämmande med tanke på all skada han tillfogat båtlivet med sitt kontraproduktiva trams.

Vika är dom tre största skadorna han tillfogat?
Jag har inte räknat några skador, men i enkelhet har han tillfogat båtlivet skada genom att politiskt ha dödat frågan om en översyn av lagen genom sin överentusiastiska och kontraproduktiva tramskampanj. De första åren gjorde han dessutom sken av att företräda alla båtmänniskor, vilket är en befängd lögn. På vägen har han gjort sig ovän med båtlivsorganisationer, politiker och myndigheter - kort sagt alla man behöver ha med sig i sakfrågan. Han har, förutom eget tramsmakeri som filmen och allt annat han pysslat ihop genom åren, uppviglat diverse förvirrade rättshaverister och hangarounds till att också mailbomba politiker med dumheter. Lägger upp en bild på ett litet sådant exempel här nedan som är lite festlig.... Sammantaget har han dragit stort löje över bålivet i Sverige, vilket jag är övertygad om drabbar båtlivs- samt branschorganisationerna som är de som långsiktigt försöker göra något vettigt för båtlivet. I förlängningen kommer detta att ligga oss båtmänniskor i fatet i fråga om båtpolitik och relaterad lagstiftning framöver.

 

IMG_0192.JPG

 

Så då e du för ljungbergaren i sak?

Du borde hjälpa honom, ledsaga, komma med konstruktiva idéer.

Eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ljungbergarn - varför skall debatten tas i en Facebook-grupp där de medlemmar som ifrågasatt arbetet mot lagen läxats upp av gruppens administratör med hänvisning till att i aktuella gruppen är man minsann emot lagen, annars har man inget i gruppen att göra i stället för här, ett båtforum..?

 

Varför inte bara ta den här?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Caribic - Jag vill ha till stånd en utvärdering av lagen. Det har jag i fem år fört fram samtidigt som jag här - och på andra ställen - framfört kritik mot kontraproduktivt trams, metoder och felaktigheter i argumentationen. Men det blir aldrig någon diskussion. Håller man inte med Ola blir man kallad för saker som bombastisk, demoniserande, moralpanikslagen, infantil, nykterhetsivrande Stasi-anhängare som ägnar sig åt personangrepp, osakligheter och spioneri och allt vad det är. Det hela blir mest komiskt. Att han bara vill diskutera på egen planhalva (FB-gruppen) är inte på något sätt seriöst om man vill driva opinion.

 

Ola drar slutsatsen att han är utsatt för en kollektiv bestraffning. Det är naturligtvis enklare än så, man vänder det rättshavererade och konspirationsteoretiska tramsandet ryggen. Frågan är i slutändan inte särskilt viktig, inte ens för en majoritet att Sveriges båtmänniskor. Politiskt är frågan av ytterst marginellt intresse.

 

Men kampanjen skulle verkligen behöva en omstart om man nu på riktigt ville åstadkomma en förändring. Den har uppenbarligen inte varit framgånsrik än. Jag tror inte att ytterligare en KBV-häcklande tramsfilm är det som kommer att vända den politiska opinionen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tolkade dej rätt då.

Kom med goda råd till ljb... fungera som rådgivare vettja. Du upplever motstånd.. precis som du säger.. är det ju kontraproduktivt att bemöta med motstånd... gå i samma riktning, se vad som är gemensamt och försök svänga därifrån.. du verkar ju förstå den strategin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tolkade dej rätt då.

Kom med goda råd till ljb... fungera som rådgivare vettja. Du upplever motstånd.. precis som du säger.. är det ju kontraproduktivt att bemöta med motstånd... gå i samma riktning, se vad som är gemensamt och försök svänga därifrån.. du verkar ju förstå den strategin

Det du föreslår är naturligtvis rätt och riktigt, men har man varit med ett tag och även försökt diskutera frågan med Ljungbergarn så vet man att det är lättare att få med sig Jonas Sjöstedt (V) att rösta på SD än att genomföra det du föreslår.

 

Mackey

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tolkade dej rätt då.

Kom med goda råd till ljb... fungera som rådgivare vettja. Du upplever motstånd.. precis som du säger.. är det ju kontraproduktivt att bemöta med motstånd... gå i samma riktning, se vad som är gemensamt och försök svänga därifrån.. du verkar ju förstå den strategin

Det du föreslår är naturligtvis rätt och riktigt, men har man varit med ett tag och även försökt diskutera frågan med Ljungbergarn så vet man att det är lättare att få med sig Jonas Sjöstedt (V) att rösta på SD än att genomföra det du föreslår.

 

Mackey

OK.

Många tycker ljungb... jobbar kontraproduktivt!!!!

Kolla D Trump.. han lyckades ju. Å vad jag förstår har ljungb... inte ens någon motkampanj.

Så...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tolkade dej rätt då.

Kom med goda råd till ljb... fungera som rådgivare vettja. Du upplever motstånd.. precis som du säger.. är det ju kontraproduktivt att bemöta med motstånd... gå i samma riktning, se vad som är gemensamt och försök svänga därifrån.. du verkar ju förstå den strategin

Det du föreslår är naturligtvis rätt och riktigt, men har man varit med ett tag och även försökt diskutera frågan med Ljungbergarn så vet man att det är lättare att få med sig Jonas Sjöstedt (V) att rösta på SD än att genomföra det du föreslår.

 

Mackey

 

 

Tyvärr är det inte bara Ljungbergarn som är svår att diskutera med. Jag har försökt föra en dialog med "Båtfolket", för att få dem att rätta de värsta tokigheterna på sin hemsida och vitbok. Men utan framgång, det verkade helt enkelt inte finnas något intresse av att föra en argumentation utifrån verkliga fakta.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Tolkade dej rätt då.

Kom med goda råd till ljb... fungera som rådgivare vettja. Du upplever motstånd.. precis som du säger.. är det ju kontraproduktivt att bemöta med motstånd... gå i samma riktning, se vad som är gemensamt och försök svänga därifrån.. du verkar ju förstå den strategin

Det du föreslår är naturligtvis rätt och riktigt, men har man varit med ett tag och även försökt diskutera frågan med Ljungbergarn så vet man att det är lättare att få med sig Jonas Sjöstedt (V) att rösta på SD än att genomföra det du föreslår.

 

Mackey

OK.

Många tycker ljungb... jobbar kontraproduktivt!!!!

Kolla D Trump.. han lyckades ju. Å vad jag förstår har ljungb... inte ens någon motkampanj.

Så...

Det är ju just det som är poängen, han jobbar emot sig själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad man inte förstår från Ljungbergarn och Båtfolkets sida är att man dels framstår som ett gäng ganska rika, kränkta, vita män som gillar att framföra sin snabba och stora båt på fyllan. Det funkar inte att väcka opinion då.

 

De hjälper dessutom själva till att förstärka bilden genom retoriken om "vansinneslag" som är "världsunik" (som sedan inte visar sig stämma), att man är "kollektivt bestraffad" (se inlägg ovan, för de flesta är f ö nykterhet inte ett straff) instället för att bara trycka på att lagen faktiskt inte har dokumenterad effekt och att en utvärdering behövs. Inget mer, inget mindre.

 

Problemet är att Båfolket o Ola genom sin mailbombning till riksdagsledarmöter, hatspridning mot KBV, tal om att båtlivet är dött (vilket är jättefel) och "Klipp å klistra"-filmer gjort frågan till något ingen vill bli förknippad med, och det är därför de viktiga båtorganisationerna tagit avstånd och ligger lågt i frågan. Frågan är om skadan ens kan göras ogjord längre?

 

Jag tror också att en utredning kommer visa att 0,2-gränsen är bra av olika skäl (tydlig, den harmonierar med övriga trafikslag mm) men att den borde omfatta alla fartyg, även småbåtar för att ha full effekt. Det fanns en möjlighet tidigare att man kanske samtidigt kunnat höja gränsen till t ex 0,5 promille, men nu..? Tveksamt.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom flesta, liksom du, tycker väl som dom tycker tills dom tillgodogjort sig information, erfarenheter och eller bevis för ett annat tyckande.

 

En del kan unte ändra sig oavsett...

"Såhär har jag, mina förfäder inräknat, alltid tyckt/gjort"

Redigerad av Caribic410

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Caribic - Jag vill ha till stånd en utvärdering av lagen. Det har jag i fem år fört fram samtidigt som jag här - och på andra ställen - framfört kritik mot kontraproduktivt trams, metoder och felaktigheter i argumentationen. Men det blir aldrig någon diskussion. Håller man inte med Ola blir man kallad för saker som bombastisk, demoniserande, moralpanikslagen, infantil, nykterhetsivrande Stasi-anhängare som ägnar sig åt personangrepp, osakligheter och spioneri och allt vad det är. Det hela blir mest komiskt. Att han bara vill diskutera på egen planhalva (FB-gruppen) är inte på något sätt seriöst om man vill driva opinion.

 

Ola drar slutsatsen att han är utsatt för en kollektiv bestraffning. Det är naturligtvis enklare än så, man vänder det rättshavererade och konspirationsteoretiska tramsandet ryggen. Frågan är i slutändan inte särskilt viktig, inte ens för en majoritet att Sveriges båtmänniskor. Politiskt är frågan av ytterst marginellt intresse.

 

Men kampanjen skulle verkligen behöva en omstart om man nu på riktigt ville åstadkomma en förändring. Den har uppenbarligen inte varit framgånsrik än. Jag tror inte att ytterligare en KBV-häcklande tramsfilm är det som kommer att vända den politiska opinionen.

- "Ola drar slutsatsen att han är utsatt för en kollektiv bestraffning. Det är naturligtvis enklare än så, man vänder det rättshavererade och konspirationsteoretiska tramsandet ryggen."

 

Du vänder ju helt på det jag skrev.

Jag är inte alls utsatt för kollektiv bestraffning. Tvärtom, jag har ett stort stöd. Folk känner igen på T-banan, sopstationer lite varstans och uppskattar det jag gör. Emails osv.

Däremot så skrivs det om mig här att min ringa person skulle vara orsak till något rykte att BÅTLIVET GENERELLT TACK VARE MIG DRABBATS AV EN KOLLEKTIV BESTRAFFNING AV POLITIKERNA.

Ofattbart att någon kan tro det men det är väl någon sorts desperation.

 

Det är lika infantilt som att säga att man är onykter vid 0,2  - eller att båtlivet även gått ned tack vare mig osv.

​Som bl.a framgår ur filmen så har TS konstaterat att för 2015 är det ca 1 miljon färre på sjön än tidigare. Sprid gärna det ryktet även herrar nättroll att det är min förtjänst det också.. Ansträng er en smula att hålla sig till fakta - tack.

 

Däremot har jag sett ett mejl från riksdagens väggar att folk har klagat på lagen på fel sätt - man har varit förbannad på lagen på fel sätt. Vad som avses med "folk" (pluralis) får var och en bedöma och hur man ska klaga på rätt sätt oklart för att vara politikerna till lags - men det vet förmodligen nättrollen här.

För den med en smula begåvning så är det givetvis bara ännu ett sorts "argument" att smita från löftena att utvärdera och vi vet alla varför i grund och botten; Kejsaren är naken.

 

Så herrar nätroll, detta är mitt sista svar till er. Som sagt välkomna till FB/Sjöfyllerilagen så tar vi där en SERIÖS diskussion där nättroll och de FÖR lagen icke göra sig besvär och där saklighet är A och O och personangrepp inte välkomnas.

 

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Mahatma Gandhi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så herrar nätroll, detta är mitt sista svar till er. Som sagt välkomna till FB/Sjöfyllerilagen så tar vi där en SERIÖS diskussion där nättroll och de FÖR lagen icke göra sig besvär och där saklighet är A och O och personangrepp inte välkomnas.

 

 

Att ni, du Ola och "Båtfolket", inte ser det bisarra i att ni bara är beredda att diskutera med er egen sida av saken är för mig obegripligt. Speciellt som ni har en väldigt svartvit världssyn - antingen köper man alla era argument, eller så är man för lagen i dess nuvarande form. Några andra alternativ verkar ni inte se att det kan finnas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker åxå det verkar som lite svag opinionsbildning att bara ta med såna på tåget som tedan är ombord.

Hur ska ni då bli fler?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...