Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Isakare

finns det nån105 hk Chrysler i liv tro ?

Rekommendera Poster

Fick syn på denna motor när jag strosade runt på vår hamnplan där en del båtar blivit liggande/glömda.

Mäktig pjäs, gissar att den är 6 cylindrig.

Mindre Chrysler motorer ser man ibland, men en sån här minns jag inte att jag stött på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm... kanske är det en gammal mäktig utbordare enligt YouTube- filmerna nedan du fått syn på?

Här en kort filmsnutt som visar att det - i så fall -  "bara" är en rak 4:a.
Här en litet längre snutt (5min 16 sek) som visar egenskaper i sjön.


Ps. Jobba vidare med bild-problemet! Ange gärna vad du har för platta/smartphone, iphone eller android. (Eller kanske dator med webbläsare typ Chrome, Firefox, Internet Explorer etc.)
Tror att forumets funktioner för bild-inläggning faktiskt funkar bra nu, åtminstone ifall man från början vet hur man skall göra?
Det mesta är med andra ord "handhavande-fel" och inte buggar i forumet? Dock inte lätt att klura ut vilka knapptryck som krävs. (Finns ju f-n inte längre några riktiga knappar på paddor, mest skumma menyer som kommer upp vid dubbelklick, gester, skakning eller annat besynnerligt sätt. :-)
Men lägger du in uppgifterna ovan så kanske någon med liknande utrustning kan svara och ge tips!?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår sommarstugegranne hade en Chrysler 115 hkr på 70-talet. Han antog att den åtminstone delvis kyldes med bensin, så stor var åtgången på den varan :-)

Själv minns jag ljudnivån från motorn, jag vill nog påstå att en annan stor del av bensinen gick åt att skapa oväsen :-)

Fast ett jäkla drag hade den så en del av bensinen användes nog till framdrivningen också.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...