Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
jajo

Reparation av rostfri propeller

Rekommendera Poster

När jag plockade av propellrarna från mitt DPG - drev såg jag att de var konstiga skador på ytterkant av centrumet på lilla propellern, bakkant ut mot konan. Det såg ut som någon form av erosionsskador, det saknades material..

Vad har ni för erfarenheter av de som reparerar propellrar i Stockholmsområdet eller har ni någon annan som ni kan rekommendera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Propellertrim har det skrivits gott om, har dock ännu inte använt dem själv, men troligen denna vintern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag googlat propeller reparation så är det propellertrim som dyker upp bland de första alternativen.

Jag tänkte att jag skulle lägga upp en bild på skadan så att ni kan se hur det ser ut och kanske tipsa om vad det kan vara som orsakat den.

Bild kommer...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört är att många skickar sina propellrar till Riwall i Sjötorp, en gissning är att de har bra priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt ringa Riwall för några år sedan men de var väldigt svåra att få tag på...har inte provat att nå dem nu

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Propeller Björn i Huddinge.

Skickligare propellermakare är svår att hitta, han får mycket förfrågningar och jobbar ensam vilket innebär att det tar den tid det tar, men jösses vad han kan trolla!

En googling på namnet och länk till hemsidan hamnar högst upp.

 

Rekommenderas starkt. Propeller trim har jag bara hört bra om även de, men aldrig testat själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt ringa Riwall för några år sedan men de var väldigt svåra att få tag på...har inte provat att nå dem nu

Prova att maila. Skickliga yrkesmän brukar vara svåra att få tag på, en bekant säger att om de svarar direkt när han ringer så går han till någon annan ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...