Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Ockelbo_DC21

Sundancer 250 ombord och ilandstigning

Rekommendera Poster

Hej

Vi håller på undersöker ny båt. Vi har tittat på Sea Ray Sundancer 250 men det är väldigt smala skarndäck. De vi har tittat på har inte öppningsbar ruta att kliva ut igenom.

 

Hur gör man på bästa sätt, kan man byta rutan till öppningsbar eller får man balansera på den lilla yta som finns?

 

Thorbjörn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grunden är väl att man förtöjer med aktern mot land/brygga. Då är problemet löst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lustigt, jag har en Sundancer 330 intill mig just nu.

Den ligger med fören mot bryggan, det bjuds en viss lördagsunderhållning då besättningen skall gå i land eller ombord. Även om en sektion av vindrutan går att öppna så balanseras det på rufftaket, sedan skall man gränsla en helsvetsad pulpit, och passagen över denna i land underlättas inte alls av att det sitter en fjärrstyrd strålkastare längst fram på däcket.

Anledningen att denna båt ligger med fören mot bryggan, är att det här, liksom på flera andra platser, är rätt grunt alldeles under bryggan.

 

Mitt råd är att titta på andra båttyper som det är lättare att röra sig ombord på.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag går ju mycket hellre över fördäck än balanserar på skarndäck men öppningsbar ruta och vettig trappa är ett måste då.

 

Vilka Sundancer 250 har inte öppningsbar? 95-99 har det har jag för mig? Är det gamla 80-talare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...