Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
gotviken

Varvräknare

Rekommendera Poster

Hej! Har en fundering på om det finns något sorts instrument så man kan kolla det exakta varvtalet på motorerna i båten? Har 2st VP 41b i båten och det vore bra att veta om varvräknarna stämmer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju handhållna varvräknare, som man riktar mot svänghjulet och så läser man av varvtalet på en display.

Men du ville kanske ha ett fast monterat precitionsinstrument?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en del grejer till båt och bil, samt litet andra grejer, antingen direkt från Aliexpress/Alibaba eller nu senast via omvägen över Tradera, och samtliga firmor har skickat försändelsen som gåva, eller som retur efter reklammation, vilket innebär att svenska tullen inte kan ta ut någon avgift. Men jag vet ju inte om alla kinesiska firmor är lika generösa eller olagliga.

Det går iallafall betydligt snabbare att köpa grejerna över disk hos Kjell, även om just varvräknaren var en beställningsvara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte från en annan handlare och hade den i lådan inom 2-3dagar, så det var inga problem med väntetid för mig iaf:)

 

Är den sedan så bra som den verkar är det ju en klart märkbar prisskillnad mellan 130kr(i mitt fall) och 700kr.

 

Har även köpt en IR termometer för ca150kr som jag kan ha när jag mekar kylning och en OBD2 läsare för mobilen till bilen för 89kr.

 

Det är kul att man nu för tiden kan få alla möjliga verktyg/prylar för struntsummor som tidigare enbart var för proffsen med tanke på priserna:)

 

Visst är det inga kvalitetsprylar som håller för evigt, men så lite man använder grejerna funkar det säkert ett bra tag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bhemac är nog forumets okrönte kung vad gäller att hitta billiga och ändå bra saker på nätet?...
I DETTA äldre inlägg finns en länk som fortfarande tycks funka.

100 spänn, har vad jag begriper laser och inte bara lyssnar eller fuskar på annat sätt, likt de flesta appar.
Obegripligt, men tydligen sant. :huh:

Edit: Hoppsan, är ju samma tachometer som Mange249 föreslog i inlägg #7 ovan. 

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bhemac är nog forumets okrönte kung vad gäller att hitta billiga och ändå bra saker på nätet?...

I DETTA äldre inlägg finns en länk som fortfarande tycks funka.

 

100 spänn, har vad jag begriper laser och inte bara lyssnar eller fuskar på annat sätt, likt de flesta appar.

Obegripligt, men tydligen sant. :huh:

 

Edit: Hoppsan, är ju samma tachometer som Mange249 föreslog i inlägg #7 ovan. 

 

Shit, avslöjad! Har jag nämnt att jag är Skaraborgare?

 

Jo den fungerar fortfarande perfekt.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...