Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
neubert

Det gick att sälja!

Rekommendera Poster

Hej!

Bestämde oss någon gång i mitten av semestern att till nästa år så vill vi prova en annan typ av båt. Närmare bestämt någon form av coupé såsom Nimbus 29/320, Aquador 32C, Saga 29/315 mm... Chansade att lägga ut båten nu innan upptagningen på vinst eller förlust och satte ett godtagbart pris med lite prutmån, dock dyraste bland Saga 27:orna på blocket. 

 

2 veckor senare är båten såld med lite prut men med både nöjd säljare och köpare! Det är svårt att sälja båt nu så blev mer än nöjd med affären. Visst har jag förlorat massa pengar sen köp och investeringar men ack så kul jag har haft för de pengarna! Dessutom är båten betald sedan många år tillbaka!

 

Tänkte slå till på en ny i höst men avvaktar nog till våren ändå. Är ändå snart dags att ta upp och blir stressigt att bygga om vagga, fixa ny ställning, pressening mm... Nä, då betalar jag nog några kronor extra och får en semesterklar båt i vår! 

 

Ville inget med detta inlägg egentligen... bara så nöjd! :)

/N

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag skall gratulera till en lyckad försäljning eller tycka synd om dig för att du inte längre är ägare till en Saga 27. :)  :(

/Claes (Saga 27 ägare sen 1982)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De bästa ögonblicken o en båtägares liv är precis när hen köpt ny båt och när hen sålt båten .

Lycka till med letandet efter ett nytt objekt.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis, nu börjar den roliga jakten efter en ny båt  :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till försäljningen!

Det är lite intressant att du nu tittar på två båtar som jag har/har haft. Nimbus 29C sålde jag för ganska exakt sex år sen nu och köpte en ny Saga 315. Det ångrar jag inte!

Det är ju på sätt och vis rätt olika som båtar. 29:an är en gammal båt som inte längre tillverkas men framförallt har den ett planande skrov.

315 är ju en halvplanande båt liksom 320. Jag har inte åkt någon 320 men jag gillar planlösningen med lite större akterdäck på 315 jämfört med 320. Sen har 320 en lite konstig lösning med kojerna i förpiken som jag inte riktigt gillar. Annars är det nog mycket som är lika. Tror 320 går lite snabbare och möjligen går den lite snålare runt 17-20 knop.

Hör gärna av dig om du har frågor runt de två båtar som jag har erfarenhet av!

 

PS

Aq 32-an har jag en kompis som har. Har dock inte åkt den men jag föredrar utseendet på min :)

Redigerad av ChristerN
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller kan det vara så att du visste om alla fel och brister på din båt men inte sa ngt till nya ägaren därför så nöjd att han gick på det?

Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller kan det vara så att du visste om alla fel och brister på din båt men inte sa ngt till nya ägaren därför så nöjd att han gick på det?

Hur kom du på det? :( 

Den tanken hade aldrig dykt upp i mitt huvud.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller kan det vara så att du visste om alla fel och brister på din båt men inte sa ngt till nya ägaren därför så nöjd att han gick på det?

Är det så att man känner andra som man känner sig själv?!?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller kan det vara så att du visste om alla fel och brister på din båt men inte sa ngt till nya ägaren därför så nöjd att han gick på det?

 

Oj jäklar, du va mig en bitter en.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...