Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
penta

gullringen cabin

Rekommendera Poster

Hej är här ingen som har gullringen kabin båt ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag var liten hade farsan och de andra gubbarna gamla träbåtar som puttrade runt i 6-7 knop med sina fotogenmotorer. Det var tidernas skräll när en av hans polare bytte till en Gullringen Kabin. En planande båt som ryktades gå upp mot 30 knop! Vi smågrabbar studerade storögt båttidningarnas prestandauppgifter. Minns fortfarande hur jag blev lovad att få åka med, men så blev givetvis aldrig fallet. 

 

Redan efter ett par veckor var det dock många "vad-var-det-jag-sa"-kommentarer då den nyblivne Gullringen-ägaren körde av drevet vid någon grynna, ovan som han var vid dessa höga farter...  

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hihi okej så pass tänkte ju mest om någon har en sån nu då jag är ute efter bilder på insidan o vill veta vad dom tycker om sina båtar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har haft en, byggde om inredningen totalt, tyvärr försvann bilderna på den vid en datorcrash.

Köpte båten med en sliten B18, planade knappt. Renoverade en B20 och då toppade båten 28 knop och mashade 20 på halva bränsleförbrukningen mot förut.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en gullringen som jag håller på att renovera.

Älskar denna båt så jag lägger ner min själ i den. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul att veta ålder på den.

Vet du hur jag kan få reda på det. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, har en -70.
Cabina: I min sitter den en aluminiumskylt under ena luckan till stuvfacket bredvid motorn. Där står år 1970 och skrovnummer C69 på min, från "Gullringens träförädlingsfabrik" om jag inte minns fel.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, har en -70.

Cabina: I min sitter den en aluminiumskylt under ena luckan till stuvfacket bredvid motorn. Där står år 1970 och skrovnummer C69 på min, från "Gullringens träförädlingsfabrik" om jag inte minns fel.

 

Kommer ni ihåg att man hade abba i  sina annonser men det var ju långt innan dom blivit världskändisar 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...