Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Nim26

Funktion Dieselvärmare

Rekommendera Poster

Hej alla frusna båtvänner :)

Har monterat och kört igång min värmare av märket Keatrade 5KW som jag undrat lite om i andra forum.

är det någon som vet eller har erfarenhet av tex att

Den går upp och ner i varv!

Hur den lilla digitala displayen fungerar! Jag startar på eldsflamman och höjer o sänker med pilarna

Men, hur använder man P? jag vet att på något sätt skall man kunna ställa in start och hur länge den skall gå samt temp men inte fattat hur!

 

Någon som vet??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har ingen egen erfarenhet av dessa värmare men manualer pdf:er hittar du här:

 

http://www.keatrade.se/sv-SE

 

Kanske kan det ge nån klarhet

 

/ Mattias

Jag har en väldigt dåligt sådan på engelska, hade hoppats på direkt hjälp från någon med egen erfarenhet vilket brukar vara det bästa.

men tack ändå:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Har ingen egen erfarenhet av dessa värmare men manualer pdf:er hittar du här:

 

http://www.keatrade.se/sv-SE

 

Kanske kan det ge nån klarhet

 

/ Mattias

Jag har en väldigt dåligt sådan på engelska, hade hoppats på direkt hjälp från någon med egen erfarenhet vilket brukar vara det bästa.

men tack ändå:)

Jag har en 2 kW.

P står för olika effektlägen. P1 är lägsta och p7 högsta. Trycker du på pil upp och ned samtidigt växlar du till termostatläge. Då använder den, om du inte har en extern termostat, termostaten i tillluften i värmaren och så kan du ställa in önskad temp.

 

På effektläget tycker jag den går jämnt och fint men däremot växlar en del på termostatläge.

 

Jag är nöjd med min men funderar om man ändå inte ska ha ljuddämpare på avgas och uppvärmningsluft.

 

Kanske blir det till nästa år:)

Redigerad av stewe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Hej

Har ingen egen erfarenhet av dessa värmare men manualer pdf:er hittar du här:

 

http://www.keatrade.se/sv-SE

 

Kanske kan det ge nån klarhet

 

/ Mattias

Jag har en väldigt dåligt sådan på engelska, hade hoppats på direkt hjälp från någon med egen erfarenhet vilket brukar vara det bästa.

men tack ändå :)

Jag har en 2 kW.

P står för olika effektlägen. P1 är lägsta och p7 högsta. Trycker du på pil upp och ned samtidigt växlar du till termostatläge. Då använder den, om du inte har en extern termostat, termostaten i tillluften i värmaren och så kan du ställa in önskad temp.

 

På effektläget tycker jag den går jämnt och fint men däremot växlar en del på termostatläge.

 

Jag är nöjd med min men funderar om man ändå inte ska ha ljuddämpare på avgas och uppvärmningsluft.

 

Kanske blir det till nästa år:)

 

skall man hålla in P och samtidigt trycka pil?

kan man inte på något sätt programera hur länge den skall blåsa?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...